וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובמבר מסתמן כאחד החודשים החזקים בשוק ההנפקות

שרון שפורר

16.11.2006 / 9:56

חפציבה תנסה לגייס 280 מיליון שקל ב-IPO. אופק אתגרים תנסה לגייס 70 מיליון שקל באג"ח

שנת 2006 היתה שנה מצוינת עבור שוק ההנפקות וחודש נובמבר מסתמן כאחד החזקים שבה. נובמבר ממשיך את מגמת ההנפקה ושולח בעיקר את מספר ההנפקות בענף הנדל"ן אל עבר שיאים חדשים. במסגרת ההנפקות שייערכו היום: שתי חברות נדל"ן שיינסו לגייס 100 מיליון שקל - כך נודע ל-TheMarker. חפציבה ג'רוזלם תנסה לגייס 280 מיליון שקל ב-IPO ואופק אתגרים תנסה לגייס 70 מיליון שקל באג"ח.

חפציבה ג'רוזלם גולד היא חברה שהנכס העיקרי שלה הוא בניין בזק ששוויו כ-140 מיליון שקל (על פי הערכת שמאי, שמתכוונת החברה לצרף לתשקיף). הבניין מושכר לתקופה של 17 שנים. החברה מתכוונת לחלק דיווידנד בסך כ-25 מיליון שקל מייד לאחר ההנפקה. חברת אלקטרה היא אחת מבעלי העניין בחפציבה אחרי שהשקיעה ביולי 11 מיליון דולר בחברה.

חפציבה תנסה היום להבטיח גיוס של 80% מהסכום המבוקש על ידי המשקיעים המוסדיים. החברה מציעה מניות בהיקף של 30 מיליון שקל, אג"ח להמרה ב-110 מיליון שקל, אג"ח סטרייט ב-90 מיליון שקל ואג"ח סטרייט מגובה בשעבוד שני על בניין בזק של כ-50 מיליון שקל.

את ההנפקה יובילו פועלים אי.בי.אי, אייפקס חיתום ואנליסט חיתום.

גם אופק אתגרים נדל"ן מתכוונת לבצע היום גיוס של אג"ח וכתבי אופציה למניות ולאג"ח. אופק אתגרים נרכשה על ידי אלי ברדוגו מיעקב ברדוגו (ללא קשר משפחתי) בתחילת 2006. חתמי ההנפקה כותבים בדף ההצעה למוסדיים, כי ברדוגו הוא "יזם נדל"ן המעורב בפיתוח פרויקטי נדל"ן בפלורידה בהיקף מכירות כולל המוערך על ידי בכ-4.5 מיליארד דולר".

החתמים, כלל פיננסים חיתום פועלים אי.בי.אי ודיסקונט חיתום, מציינים כי לחברה יש פרויקט בתחום ההסבה לקונדומיניום (מתחם מקרקעין הנמצא בבעלות הדיירים) הממוקם בעיר טמפה פלורידה. נכון לסוף אוקטובר, מכרה החברה 81 יחידות בפרויקט בהיקף כספי חזוי של 13.9 מיליון דולר. עוד נכתב, כי לצורך הבטחת התחייבויותיה של החברה המחזיקה בפרויקט טמפה, ניתנו לבנקים, בין השאר, הבטחונות - ערבות אישית של ברדוגו כלפי החברה.

בניגוד לחברת חפציבה שאך מנפיקה ומייד מחלקת דיווידנד, הרי שאופק אתגרים מתחייבת שלא לחלק דיווידנד עד הפרעון אלא אם הונה העצמי יחצה את ה-50 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully