וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד רבעוני שביעי ברציפות ליצרנית השבבים הגרמנית אינפיניון; רשמה הפסד של 36 מיליון יורו

הדר תדמור

16.11.2006 / 10:36

ההפסד - בשל עלויות הפרדת קימונדה מאינפיניון ומפני שאחד מלקוחותיה הגדולים פשט את הרגל



אינפיניון, יצרנית השבבים הגרמנית, רשמה הפסד רבעוני שביעי ברציפות, בשל עלויות היפרדותה מחטיבת קימונדה, חטיבת שבבי הזיכרון שהונפקה בוול סטריט. בנוסף, אחד מלקוחותיה הגדולים של אינפיניון פשט את הרגל.



הפסדיה של אינפיניון הסתכמו ברבעון הרביעי של שנת הכספים של החברה ב-36 מיליון יורו (46 מיליון דולר). זאת לעומת הפסד של 100 מיליון יורו ברבעון המקביל ב-2005. הכנסות החברה ממכירות עלו ב-16% ל-2.29 מיליארד יורו.



חטיבת הסלולר הגרמנית של חברת בנקיו (Benq), שמהווה את אחד הלקוחות הגדולים של אינפיניון, הגישה בקשה לפשיטת רגל בסוף חודש ספטמבר. בנוסף, מנסה אינפיניון להתמקד בעסקי השבבים בהזמנה לטלפונים סלולרים, ובשל כך נפרדה מחטיבת שבבי הזיכרון למחשבים אישיים שלה - חטיבת קימונדה. תשלומי החברה הנוגעים לפשיטת הרגל ולהיפרדות מקימונדה עמדו על 164 מיליון יורו.



קימונדה (סימול QI), החברה הבת של אינפיניון (סימול IFXGn.DE) הגרמנית - יצרנית השבבים השנייה בגודלה באירופה - דיווחה שלשום על תוצאות כספיות טובות מהתחזיות ברבעון השלישי של השנה, הודות לביקוש מוגבר לשבבים לנגני MP3, מחשבים אישיים וטלפונים סלולרים.



קימונדה, אשר הופרדה השנה מאינפיניון והונפקה בוול סטריט, דיווחה על רווח לפני ריבית ומס של 215 מיליון יורו (276 מיליון דולר) ברבעון האחרון - זינוק של 115% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ומעל לתחזית האנליסטים לרווח של 165 מיליון יורו. בשורת הרווח הנקי, החברה כמעט שילשה את רווחיה ברבעון, ל-156 מיליון יורו, לעומת רווח של 54 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הכנסות קימונדה זינקו ב-60% לעומת הרבעון המקביל, ל-1.23 מיליארד יורו - הרבה מעל לתחזיות האנליסטים להכנסות של 1.06 מיליארד יורו.



בחודש שעבר הודיעה קימונדה על הפחתה משמעותית של פעילות ייצור שבבי הפלאש על בסיס טכנולוגיית NROM, של חברת סייפן הישראלית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully