וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת תאריך את זכיונות הרדיו האזורי

ערן גבאי

16.11.2006 / 11:26

על פי הערכות, החוק שיזמו הח"כים גלעד ארדן ואמנון כהן יעבור ברוב גדול למרות התנגדות משרדי האוצר והמשפטים

הכנסת תאשר את ביטול המכרז לתחנות הרדיו האזוריות, ותאריך את זכיונות התחנות בכמה שנים - כך קובעים השבוע בכירים במשרדי האוצר, התקשורת והמשפטים בשיחות סגורות. הבכירים מבססים את עמדתם זו על סמך שיחות עם חברי כנסת רבים. "אין שום סיכוי שהכנסת לא תאשר את הארכת הזכיונות. קיים רוב גדול בכנסת להארכת הזיכיונות ולביטול המכרז שנקבע לתחנות הרדיו לספטמבר 2007, למרות עמדת ועדת שרים לחקיקה השבוע", אומרים הבכירים.

הרוב המוצק בכנסת להארכת זכיונות התחנות ללא מכרז, אינו מושפע כלל מהחלטת ועדת שרים לחקיקה השבוע, שהתנגדה להצעה להאריך את הזיכיונות ללא מכרז, ולמרות שבין המתנגדים נמנו גם שר המשפטים ושר האוצר. ההתנגדות התקבלה בוועדת שרים לחקיקה ברוב של 5 שרים מול 4 שהתנגדו.

שרי המשפטים והאוצר התנגדו לדרישה לביטול המכרז מהטעמים הבאים: השרים הביעו עמדה חד משמעית שקובעת כי בכל הקשור לטענה לפגיעה בתחנות מצד רשתות פיראטיות המשדרות על התדרים שלהן, "התחנות כבר פוצו וקיבלו הקלות לאורך השנים בעניינים שונים כמו בעלויות צולבות, הפקה משותפת של חדשות ותוכניות, אפשרות לשווק במשותף זמן שידור של תשדירי פרסומות, הוקטן שיעור התמלוגים בו חויבו, הופחת שיעור דמי הזיכיון והוכר קיזוז מלא של עמלות פרסום מבסיס התמלוגים".

עוד קבעו השרים כי הזיכיון לתחנות הרדיו האזורי כבר הוארך פעמיים, סך הכל ל-12 שנה, ועל כן אין שום סיבה להאריך בחוק זיכיון פעם נוספת בפטור ממכרז. באשר לטענה כי עידן הרדיו הדיגיטלי שבפתח טומן בחובו סכנה לתחנות, נכתב בהחלטת השרים כי התחנות לא יכולות להוכיח שנגרמה להן פגיעה עקב כך, שכן אין עדיין רדיו דיגיטלי בישראל. כמו כן, ניתנה לתחנות האזוריות עדיפות במעבר לשידור על התשתית הדיגיטלית שתוקם, מבלי להתמודד במכרז. נוסף על כל אלה, נקבע בהחלטת השרים כי תיקון החוק מעורר קשיים משפטיים-חוקתיים, וכי יש בו פגיעה בקניין הציבור, בזכויות לחופש העיסוק ולחופש הביטוי.

כעת, צפויים מגישי החוק, הח"כים גלעד ארדן (ליכוד) ואמנון כהן (ש"ס), להביא את ההצעה לקריאה טרומית ולשיפוטה של הכנסת. מגישי החוק עשויים אף לפנות לוועדת הכנסת בניסיון להשיג פטור מחובת הנחה, ולקצר בכך את הזמן הדרוש להעלאת החוק למליאה לקריאה טרומית אל מתחת ל-45 יום. המכרז החדש לתחנות הרדיו האזוריות אמור להתקיים בספטמבר 2007 - אז ישלימו התחנות 12 שנות פעילות, לאחר שזיכיונן הוארך כבר בארבע שנים במהלך 2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully