וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באלמר: מיקרוסופט מהמרת הימור נועז על שירותי רשת

רפאל פוגל

16.11.2006 / 15:32

"לדעתנו המעבר הזה הוא השינוי הטכנולוגי החשוב ביותר בעשור הקרוב", אמר מנכ"ל מיקרוסופט

מיקרוסופט מהמרת "הימור גדול ונועז" על שירותי רשת, אותם היא רואה כפיתוח הטכנולוגי החשוב ביותר בעשור הקרוב, כך אמר ביום שלישי סטיב באלמר, מנכ"ל החברה, בישיבה השנתית של בעלי המניות של החברה. אך לחברת התוכנה, שחטיבת התוכנות המקוונות שלה מפסידה כסף בעוד יריבות כמו גוגל משגשגות, יש חזון יוצא דופן באשר לאופן בו השירותים החדשים יתפתחו.

מיקרוסופט מאמינה ששירותי רשת יעבדו בשיתוף עם תוכנות המותקנות במחשב האישי, חזון שונה מזה של חסידי "התוכנה כשירות", כמו Salesforce.com וגוגל, המצפות ששירותים הניתנים ברשת יחליפו את התוכנות המסורתיות. "לדעתנו המעבר הזה הוא השינוי הטכנולוגי החשוב ביותר בעשור הקרוב", אמר באלמר בישיבה השנתית של בעלי המניות של החברה.

מיקרוסופט השקיעה ממון רב בהרחבה של חוות שרתים כדי שיספקו את התשתיות לאיחסון של בלוגים, שירותי דואל לעסקים קטנים ומספר גדול של שירותי רשת חדשים כחלק מאסטרטגיית Live של החברה.

באלמר כינה את מיקרוסופט חברה עם "פעילויות ליבה מרובות", ואמר שקבוצת שירותי הרשת של החברה היא "פעילות הליבה הרביעית" של ענקית התוכנה, בנוסף לתוכנות למחשב השולחני, תוכנות לשרתים והמיזמים הבידוריים שלה. "כשאנו מביטים לעבר העתיד, פעילות הליבה הרביעית מהווה הימור גדול ונועז במעבר לתוכנה פלוס שירותי רשת", אמר באלמר.

גוגל כבר פלשה לשטח של אופיס של מיקרוסופט, עם גיליון אלקטרוני ומעבד תמלילים מקוונים. Office Live של מיקרוסופט מאפשר לעסקים קטנים להקים אתרי אינטרנט, להשתמש בדואר אלקטרוני ממותג וביישומי רשת המאפשרים שיתוף וניהול פרויקטים. בגרסתו הבסיסית השירות הוא חינמי אך מלווה בפרסומות. עבור הגרסה המתקדמת יותר מיקרוסופט גובה דמי מנוי חודשיים. הוא פועל עם חבילת אופיס, אך התוכנות שונות מאלה שבגרסה השולחנית.

עסקי התוכנה של מיקרוסופט למחשבים שולחניים אחראיים ליותר ממחצית מהכנסות החברה בסך 44 מיליארדי דולרים ממכירות בשנה, וכן למרבית רווחיה. עם זאת, קבוצת שירותי הרשת של החברה הפסידה 136 מיליוני דולרים ברבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר, כשהיקף המכירות צנח בארבעה אחוזים ל-539 מיליון דולר, בשל ירידה בשירותי הגישה לאינטרנט והשקעות לצורך הוספת עובדים והרחבת חוות שרתים.

לעומת זאת, גוגל שמרוויחה כמעט את כל כספה מפרסום, הרוויחה רווח נקי של 733 מיליון דולר ברבעון האחרון והכנסותיה נסקו ב-70 אחוזים לעומת השנה שעברה, ל-2.69 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully