וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות קלות בוול סטריט

עומרי כהן

16.11.2006 / 16:35

קומברס מטפסת בכ-1% לאחר נפילה של כ-14% אתמול. שמיר אופטיקה מאבדת 1.6%. טבע עולה ב-0.8%

בוול סטריט נפתח המסחר בעליות שערים קלות. מדד נאסד"ק עולה ב-0.3% ומדד דאו ג'ונס מוסיף 0.3%. בקרב המניות הישראליות, עולה מניית קומברס ב-1.4%, לאחר שנפלה אמש בכ-14%. שמיר אופטיקה מאבדת 1.6% במחזור נמוך, לאחר שהפחיתה את תחזית הרווח ל-2006. טבע עולה ב-0.8%.

סקירת טרום מסחר

המדד המקיף לבחינת ביצועי שוק המניות האמריקאי, S&P 500, טיפס אתמול לשיא של שש שנים והתקרב עד כדי 9.5% משיאו שנקבע בתקופת הבועה - 1,527 נקודות. ארבעה ימים רצופים של עליות שערים, שאפיינו את המסחר בשוק המניות האמריקאי מאז שישי שעבר, העלו אתמול גם את מדד דאו ג'ונס לשיא חדש של 121,251 נקודות. היום מצביעים החוזים העתידיים על פתיחה ללא שינוי במדדים המובילים.

לעליות של אתמול תרמה עלייה נוספת במדד מנהלי הרכש של המגזר היצרני בניו יורק, מה שהצביע על התרחבות נוספות בפעילות היצרנית במגזר. אולם, מעבר לנתונים הספציפיים הללו, שולטת האופטימיות בשוק המניות האמריקאי באופן ברור. ירידה חדה של 1.6% במדד המחירים הסיטוניים (מדד המחירים ליצרן) בארה"ב באוקטובר, הגדילה את הסבירות להורדת ריבית מצד הבנק הפדרלי, כבר במחצית בראשונה של 2007.

היום פורסם כי מדד המחירים לצרכן בארה"ב ירד באוקטובר בשיעור של 0.5%, בהמשך לירידה זהה בספטמבר. עם זאת, בנטרול השפעותיהם של סעיפי המזון והאנרגיה התנודתיים, עלה מדד הליבה ב-0.1% באוקטובר, בהמשך לעלייה של 0.2% שנרשמה בחודש שקדם לו. בוול סטריט צפו בממוצע ירידה של 0.3% במדד ועלייה של 0.2% במדד הליבה.

כמו כן, יפורסמו לפני הפתיחה נתוני התפוקה התעשייתית לאוקטובר, ובוול סטריט מצפים לעלייה של 0.2%, לאחר נפילה מפתיעה של 0.6% בספטמבר. לקראת סיום המסחר יפרסם הבנק הפדרלי של פילדלפיה את הסקר החודשי על הפעילות העסקית בעיר.

בקרב המניות הישראליות, תנסה קומברס להתאושש מנפילה של 14.3%, שרשמה אמש בתגובה להודעתה על חשיפת שגיאות חשבונאיות נוספות, הקשורות לרישום הכנסות מחוזים, רישום תשלומי המס ורישום חלק מההוצאות, בנוסף לשגיאות ברישום תאריכי הקצאת בחברה.

מאז פרסום ההודעה בלילה שבין שלישי לרביעי, הפחיתו אנליסטים רבים את המלצותיהם ואת מחירי היעד למניה. ב-CIBC למשל, הוסיפו את המילה, "ספקולטיווית" להמלצת "תשואת היתר הענפית" שלהם, אולם חתכו את מחיר היעד למניה ל-25 דולר, מ-30 דולר. בית ההשקעות פרידמן בילינגס רמזי הותיר לקומברס המלצת "תשואת שוק" והפחית את מחיר היעד ל-20 דולר, מ-24 דולר.

יצרנית עדשות המשקפיים המולטי-פוקאליות (רב-מוקדיות), שמיר אופטיקה, דיווחה על גידול של 23.8% בהכנסות ברבעון השלישי ל-24.1 מיליון דולר. הרווח הנקי ירד ב-31.6% ל-1.3 מיליון דולר, אולם כלל הוצאות על אופציות בהיקף של כ-40- אלף דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully