וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסללה הדרך לכניסת גאידמק ל-99esc

ערן גבאי

16.11.2006 / 16:03

מזוז קבע כי העבירה בה הורשע גאידמק בצרפת התיישנה. גאידמק רכש את השליטה ב-99esc לפני כחמישה חודשים

היועץ המשפטי לממשלה סולל את הדרך לכניסת ארקדי גאידמק לבעלות בתחנות הרדיו 99 אסקייפ. בהודעה שיוצאת היום מטעמו נאמר כי "אין מקום להכריע" באם העבירה בה הורשע גאידמק בצרפת יש עמה קלון "זאת מאחר שבהתאם לעקרונות חוק המרשם הפלילי ותקנת השבים - ההרשעה התיישנה".

מכתב ברוח זו הועבר על ידי עו"ד עדנה הראל ממשרד המשפטים לרשות השנייה לרדיו וטלוויזיה. כעת תידרש הרשות להכריע בסוגייה. עסקת רכישת רדיו 99 אסקייפ על ידי גאידמק נחתמה כבר לפני כחמישה חודשים ומאז המתינה לאישור הרשות השנייה ולאישור היועץ המשפטי לממשלה.

גאידמק הורשע בצרפת ב-1999. גאידמק הורשע כי ב-1993 הוא השתמט במרמה מדיווח על הכנסות ומתשלום מס הכנסה והעלמת כספים. גאידמק נדון ל-13 חודשי מאסר על תנאי ולקנס בגובה של 250 אלף פרנק. בנוסף הוטלה על גאידמק עלות המשפט בסך 600 אלף פרנק. גאידמק הורשע כי הצהיר שלא כראוי שמקום מושבו - לעניין הפיסקאלי - הוא ברוסיה ולא בצרפת, על מנת להסתיר את סכומי הכסף שניהל בבנק בחשבונות שלו ושל אשתו. עוד נקבע כי גאידמק לא המציא הסבר סביר למקור הכסף.

עמדת היועץ המשפטי לממשלה כעת היא כי אף שהרשעה בחו"ל יכולה לשמש עילה לפסילה בהתאם לסעיף לחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, אין מקום להכריע בעניין מאחר שההרשעה התיישנה.

כיום מחזיקה בתחנת רדיו 99 אסקייפ חברת כ.א.ן תקשורת מקומית, שמוחזקת על ידי פוזילוב פנחס, שניצר משה, יצחקוב עמוס ורחמינוב ניסים (88%), וכן על ידי ערן עמוס וערן יעל (7%), וגיורא אורון (5%)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully