וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפקת הקבלנית רדופת השערוריות KBR תומחרה בקצה העליון של טווח היעד; המניה מזנקת ב-23% ביומה הראשון

סוכנויות הידיעות

16.11.2006 / 23:17

החברה גייסה 470 מיליון בהנפקה שתומחרה בקצה העליון של טווח היעד



KBR (סימול KBR), הקבלנית הגדולה ביותר של צבא ארה"ב בעיראק, אשר עמדה במוקד שורה של שערוריות ושחיתויות שהתגלו בחוזים עם הצבא, גייסה 473 מיליון דולר בהנפקה ראשונה לציבור (IPO) בוול סטריט. תמחור ההנפקה היה בקצה העליון של טווח מחירי היעד, של 17-15 דולר למניה. מניית KBR מזנקת ב-23% ביום המסחר הראשון שלה בוול סטריט. הליברטון, אשר ממנה הופרדה KBR, נוהלה בשנים 2000-1995 על ידי דיק צ'ייני, כיום סגן נשיא ארה"ב.



הרץ (סימול HTZ), חברת השכרת הרכב הגדולה בעולם, גייסה אמש 1.32 מיליארד דולר ב-IPO השלישי בגודלו השנה בוול סטריט. עם זאת, היקף ההנפקה היה נמוך מטווח מחירי היעד שקבעה החברה. הרץ הנפיקה 88 מיליון מניות - נתח של 27.5% מהחברה - במחיר 15 דולר למניה. זאת, לעומת טווח היעד המתוכנן של ההנפקה - 18-16 דולר למניה. מחיר זה מעניק לחברה שווי שוק התחלתי בסך 4.8 מיליארד דולר. מניית הרץ נסחרת כעת ללא שינוי ביומה הראשון בוול סטריט.



הנפקת הרץ התרחשה פחות משנה לאחר רכישת החברה על ידי חברות השקעה פרטית. הרץ נרכשה בדצמבר 2005 על ידי זרוע השקעות של מריל לינץ' וחברות ההשקעה הפרטית קרלייל וקלייטון דובילייה אנד רייס, תמורת 15 מיליארד דולר, כולל נטילת חובות.



ההנפקה הגדולה ביותר השנה בוול סטריט היתה של חברת כרטיסי האשראי מאסטרקארד (סימול MA), שגייסה 2.4 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully