וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מגזר הרכב הוביל את העליות; מניות הבנקים גררו את בורסת פאריס לסגירה שלילית

TheMarker

16.11.2006 / 19:17

ענקית הרכב פולקסווגן עלתה לשיא של 8 שנים; יצרנית השבבים אינפיניון ירדה 2.5%



בורסות אירופה נסגרו במגמה מעורבת, על רקע עליות במגזר הרכב מחד, וירידות במניות הבנקים מאידך. בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 0.4%; מניות הרכב הובילו את בורסת פרנקפורט לעלייה של 0.2%; מגזר הפיננסים הוביל את בורסת פאריס לירידה של 0.1%.



העליות במגזר הרכב נרשמו לאחר שחברת פולקסווגן, יצרנית המכוניות הגדולה באירופה, לאחר חברת פורשה (סימול POR3.F), יצרנית המכוניות הרווחית ביותר בעולם ובעלת המניות הגדולה ביותר של פולקסווגן, הודיעה כי תגדיל את החזקותיה בחברה מ-27.4% ל-29.9%. מניית פולקסווגן עלתה ב-1.5% לרמתה הגבוהה ביותר מאז קיץ 1998. מניית פורשה הוסיפה 2.6%. פג'ו, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה באירופה, עלתה ב-3.4%; דיימלר קרייזלר, יצרנית המכוניות החמישית בגודלה בעולם, הוסיפה 1.9%.



יצרנית המשאיות הגרמנית מאן (סימול MANG.DE) הגישה היום באופן רשמי הצעת רכש עוינת למתחרתה השוודית סקניה (סימול SCVa.ST), לפי מחיר של 10.3 מיליארד יורו (13.2 מיליארד דולר). מניית מאן עלתה ב-3.6%.



אינפיניון הגרמנית, יצרנית השבבים השנייה בגודלה באירופה, דיווחה היום על הפסד רבעוני שביעי ברציפות, בשל הוצאות הקשורות לספין אוף של קימונדה (סימול QI), חטיבת שבבי הזיכרון שהונפקה בוול סטריט. גורם נוסף שפגע בתוצאות הכספיות של אינפיניון ברבעון היה פשיטת רגל של חטיבת הסלולר הגרמנית של BenQ, יצרנית הטלפונים הסלולרים הגדולה בטייוואן ואחת הלקוחות הגדולות ביותר של אינפיניון.



אינפיניון רשמה ברבעון האחרון הפסד של 36 מיליון יורו (46 מיליון דולר). זאת לעומת הפסד של 100 מיליון יורו ברבעון המקביל בשנה הקודמת. הכנסות החברה גדלו ב-16% לעומת התקופה המקבילה, ל-2.29 מיליארד יורו. מניית אינפיניון ירדה ב-2.3%.



BNP פאריבה, הבנק הגדול בצרפת במונחי שווי שוק, דיווח היום על גידול של 25% ברווחיו הרבעוניים הודות לעלייה ברווחי חטיבת ניהול הנכסים של הבנק, ושיפור בתוצאות של בנקה נציונאל דל לבורו האיטלקי, שאותו רכש BNP פאריבה מוקדם יותר השנה. BNP רשם ברבעון רווח של 1.68 מיליארד יורו (2.15 מיליארד דולר), לעומת רווח של 1.34 מיליארד יורו ברבעון המקביל בשנת 2005. עם זאת, מניית BNP פאריבה ירדה ב-2%. מניית קרדי אגריקול, הבנק הגדול בצרפת במונחי נכסים, ירדה ב-0.9%.



ענקית המדיה ויוונדי, שבבעלותה חברת המוסיקה יוניברסל מיוזיק וחברת הסלולר הצרפתית SFR, דיווחה כי יותר מהכפילה את רווחיה ברבעון השלישי, הודות להכנסות חד פעמיות ממכירת נכסים. ויוונדי רשמה ברבעון רווח נקי של 1.56 מיליארד יורו (2 מיליארד דולר), לעומת רווח של 646 מיליון יורו בתקופה המקבילה. מניית ויוונדי הוסיפה 0.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully