וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: הישראלים מדורגים במקום השני מבין היזמים הזרים שהקימו חברות מגובות הון סיכון ציבוריות בארה"ב

גיא גרימלנד

16.11.2006 / 19:14

כך קובע מחקר חדש שבדק את מקור מוצאם של יזמים משנת 1970 ועד 2005



מחקר חדש של איגוד קרנות הון הסיכון הלאומי (NVCA), שבדק את מקור מוצאם של יזמים משנת 1970 ועד 2005, מצא שהישראלים מדורגים במקום השני מבין היזמים הזרים שהקימו חברות מגובות הון סיכון ציבוריות בארה"ב.



במקום הראשון מדורגים היזמים ההודים. 32 מהם ייסדו חברות ציבוריות שזכו למימון של קרנות הון סיכון. במקום השני מדורגים היזמים הישראלים. 17 מהם הקימו חברות ציבוריות שזכו למימון של קרנות הון סיכון. במקום השלישי מדורגים היזמים הטייוואנים, ש-16 מהם הקימו חברות בארה"ב. בסך הכל, 144 חברות מתוך 725 חברות מגובות הון סיכון ציבוריות, נוסדו בארה"ב על ידי יזמים מהגרים מאז 1970.



המחקר מצביע על כך שב-15 שנים האחרונות, אחד מכל ארבעה יזמים מהגרים מייסד חברה מגובת הון סיכון שהופכת לציבורית - 88 חברות הוקמו על ידי מהגרים, מתוך 268 חברות. בנוסף, המחקר מצא כי 47% מהחברות מגובות הון הסיכון הפרטיות שמוקמות, הוקמו על ידי יזמים זרים.



המחקר מציין מספר מהגרים מפורסמים שהפכו ליזמים אמריקאיים מצליחים. כך, למשל, אנדי גרוב, הונגרי שייסד את אינטל; סרגיי ברין, רוסי במקור שייסד את גוגל; פייר אומידיאר, המייסד של eBay; וג'רי וואנג - מייסד משותף של יאהו.



בין הישראלים שהקימו חברות ישראליות מוצלחות שפועלות בבורסות נאסד"ק, ניתן למנות את אמנון לנדן, מייסד חברת מרקורי, לוי גרצברג, מייסד נשיא ומנכ"ל חברת צורן, או קובי אלכסנדר, מייסד חברת קומברס.



לפי המחקר, היקף העובדים המועסקים כיום על ידי מהגרים שייסדו חברות ציבוריות, עומד על 220 אלף בארה"ב בלבד, המייצגים שווי שוק כולל של 500 מיליארד דולר. "יאהו לא היתה חברה אמריקאית כיום אם ארה"ב לא היתה מקבלת את משפחתי לפני 30 שנה", אמר ג'רי וואנג, יליד טייוואן שייסד את יאהו יחד עם דיוויד פילו בשנת 94', לעיתון סן-דייגו טריביון. "עלינו להבטיח שהדלת תהיה פתוחה בפני הדור הבא של היזמים והמדענים המעוניינים להגיע לארה"ב".



בשנה האחרונה מתנהל בארה"ב ויכוח סוער בכל הנוגע להיקף מכסות ויזה הניתנות לעובדי היי-טק זרים המגיעים לעבוד באמריקה. אלו ויזות הקרויות H-1B. מדובר בוויזות דרכן חברות מעסיקות מהנדסים, עובדי היי-טק, אנשי תוכנה ומדענים. בשנה החולפת, המכסה צנחה ל-65 אלף בלבד, לאחר שבשנים 2000 ו-2001 - תקופת הבועה - המכסה הגיעה ל-195 אלף. כיום מתבצע מהלך בקונגרס שצפוי להגדיל את המכסה שוב ל-115 אלף ויזות.



פרסום המחקר בעיתוי הנוכחי אינו מקרה, ולאיגוד קרנות הון הסיכון הלאומי יש אינטרס ברור להפעיל לחץ ציבורי על המחוקקים להגדיל את המכסה. ביל גייטס, יו"ר מיקרוסופט, התבטא בעבר בנושא ותמך ביוזמה להגדיל את היקף המכסה. המתנגדים להעלאת המכסה טוענים שרוב הויזות ניתנות לאנשי תוכנה מדרג נמוך.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully