וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט רשם את הנפילה היומית החדה ביותר זה 15 חודשים; צנח ב-4% ונסגר מתחת ל-57 דולר לחבית

TheMarker

16.11.2006 / 22:30

מחיר הנפט נמוך כעת ביותר מ-28% משיא של כל הזמנים שרשם ביולי השנה



מחיר הנפט רשם היום בניו יורק את הנפילה היומית החדה ביותר מאז אוגוסט 2005, ונסגר מתחת ל-57 דולר לחבית. אנליסטים ייחסו את הירידה במחיר הנפט לנפילה שנרשמה במחיר הגז הטבעי, בעקבות גידול ראשון זה שלושה שבועות במלאי הגז הטבעי בארה"ב, וכן לפקיעת החוזים על הנפט הגולמי לדצמבר הצפויה מחר.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 56.25 דולר לחבית, נפילה של 2.51 דולרים או 4.3%, בבורסת הסחורות של ניו יורק - הירידה היומית החדה ביותר מאז ה-17 באוגוסט 2005. במהלך המסחר ירד מחיר הנפט לרמת הנמוכה ביותר מאז סוף נובמבר 2005. מחיר הנפט נמוך כעת ביותר מ-28% משיא כל של הזמנים - 78.4 דולר לחבית - שרשם בחודש יולי.



אנליסטים ייחסו את הירידה במחיר הנפט גם להתקרבות מועד התחלפות החוזים החודשיים הקובעים על הנפט הגולמי בבורסת הסחורות של ניו יורק. "ירידה במחיר הנפט לקראת התקרבות מועד תפוגת החוזים אינה תופעה יוצאת דופן", אמר האנליסט פיל פליין מאלרון טריידינג.



מלאי הגז הטבעי בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-5 מיליארד רגל מעוקב ל-3.45 טריליון רגל מעוקב, מסר היום משרד האנרגיה האמריקאי. העלייה היתה מתונה מתחזיות האנליסטים שצפו גידול של 6 מיליארד רגל מעוקב. החוזים על הגז הטבעי למסירה בדצמבר, נסגרו היום בניו יורק במחיר של 7.755 דולרים למיליון יחידות תרמיות בריטיות (Btu), ירידה של 4.5%.



משרד האנרגיה האמריקאי דיווח אתמול כי מלאי הנפט הגולמי בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-1.2 מיליון חביות ל-336 מיליון חביות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully