וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: "רמת הסיכון עלתה, המניות לא זולות ויש אפשרות של מימוש רווחים בטווח הקצר"

עומר שרביט

17.11.2006 / 11:42

בלאומי מעריכים כי הדולר ימשיך להיסחר ברמות הנוכחיות והריבית לא תרד בשיעור חד מדי



"על אף הרמה הנמוכה בה נמצא הדולר, פוטנציאל הפיחות בו מוגבל" - כך אומרים היום כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית. במילים אחרות: הדולר ימשיך להיסחר סביב הרמות הנוכחיות כשהמסחר יושפע ממגמות המסחר בעולם.



בטווח הבינוני, פער הריביות השלילי שצפוי בין ישראל לארה"ב והמשך הגידול של השקעות ישראליות בחו"ל יתקזזו עם ההשקעות הזרות בישראל. הדולר התחזק השבוע בישראל בעקבות המדד הנמוך וירידת הריבית עליה צפוי בנק ישראל להודיע בסוף החודש. זאת, למרות המגמה בעולם שם נחלש הדולש בעקבות הצהרת הבנק המרכזי בסין על צמצום החשיפה לדולר.



בלאומי מעריכים, כי הסבירות להורדה חדה של הריבית נמוכה כיוון שההורדה ממילא תפתח פער ריביות שלילי מול ארה"ב ובעולם וקצבי הצמיחה מצביעים על צפי להורדות מתונות בלבד של הריבית. מעבר לכך, הושפעו שני המדדים הנמוכים בעיקר מתיסוף השקל ומירידת מחירי האנרגיה וקצב האינפלציה השנתי דווקא ממוקם באמצע תחום היעד הממשלתי.



בשוק הסולידי, התשואה על האג"ח הסולידי לטווח ארוך ירדה בסיכום שבועי ב-0.11% ל-5.83% בעוד התשואות על האג"ח הצמודות לטווח הארוך נותרו כמעט בלא שינוי ונסחרות ב-3.65%. בלאומי מעריכים, כי בטווח הקצר האפיק השקלי ימשיך להיות מעניין מהצמוד לנוכח הירידה בריבית.



עם זאת, יש לקחת בחשבון שבחודשים הקרובים נחזור לתוואי של מדדים חיוביים. האפיק השקלי מעניין בטווח הבינוני, האפיק הצמוד מעניין בטווחים הבינוניים עד הארוכים ומספק הגנה במקרה של עליית מחירים ועל רקע המחסור בשוק למכשירים צמודים. האג"ח הקונצרני מומלץ בדירוג גבוה וכהשקעה ארוכת טווח נוכח הצפי להרחבת פערי התשואה.



בהתייחס לשוק המניות, בלאומי מציינים את המסורת שלפיה נובמבר דצמבר הם חודשים חיוביים בבורסה. הסיכוי הגובר להורדת ריבית נוספת בשילוב עם דו"חות כספיים טובים והמשך המומנטום החיובי בשווקים מעבר לים יתרמו אף הם למגמה החיובית בתל אביב.



עם זאת, נוכח רמות השיא ועליות השערים של התקופה האחרונה, רמת הסיכון עלתה ומחירי המניות לא זולים, כך שיש לקחת בחשבון אפשרות של מימוש רווחים לטווח הקצר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully