וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

IPO מוצלח ל-Nymex: בורסת הסחורות של ניו יורק גייסה 380 מיליון דולר

TheMarker

17.11.2006 / 12:21

ההנפקה תומחרה ב-59 דולר למניה - מעל לקצה העליון של הטווח המתוכנן



ההנפקה הראשונה לציבור של ניימקס הולדינגס (Nymex Holdings), מפעילת Nymex, בורסת הסחורות של ניו יורק, תומחרה אתמול מעל לקצה העליון של הטווח המתוכנן, דבר המצביע על ביקוש חסון למניותיה.



במסגרת ה-IPO של Nymex, הונפקו 6.5 מיליון מניות במחיר של 59 דולר למניה - גיוס של יותר מ-380 מיליון דולר. המניה של בורסת המתכות והנפט תתחיל להיסחר היום בסימול NMX.



טווח התמחור של ה-IPO היה 57-54 דולר למניה. הטווח הועלה מ-52-48 דולר למניה מוקדם יותר השבוע, והיקף ההנפקה הוגדל מ-6 מיליון מניות. Nymex, שהיתה במשך 130 שנה בבעלות בעלי המושבים בבורסה, זוכה לפופולריות בשל היותה בורסה הנהנית מהצמיחה בשולי הרווח ממסחר אלקטרוני. לפופולריות שלה תורם גם מעמדה כיעד אפשרי להשתלטות.



אם Nymex תרשום ביצועים דומים להנפקות ראשונות אחרות של בורסות, היא תעלה בכ-20 דולר ביום המסחר הראשון שלה. שש בורסות אחרות שהונפקו לאחרונה עלו ב-35% בממוצע ביומן הראשון למסחר, בהן בורסת הסחורות של שיקגו (CME), קבוצת NYSE, נאסד"ק, ושיקגו בורד אוף טרייד (BOT).



היה זה שבוע רווי אירועים בשוק ההנפקות הראשונות לציבור בוול סטריט. KBR (סימול KBR), הקבלנית הגדולה ביותר של צבא ארה"ב בעיראק, אשר עמדה במוקד שורה של שערוריות ושחיתויות שהתגלו בחוזים עם הצבא, גייסה 473 מיליון דולר בהנפקה ראשונה לציבור (IPO) בוול סטריט. תמחור ההנפקה היה בקצה העליון של טווח מחירי היעד - 17-15 דולר למניה. מניית KBR זינקה ב-22% בהופעת הבכורה שלה בוול סטריט אתמול.



הרץ (סימול HTZ), חברת השכרת הרכב הגדולה בעולם, גייסה 1.32 מיליארד דולר ב-IPO השלישי בגודלו השנה בוול סטריט. עם זאת, היקף ההנפקה היה נמוך מטווח מחירי היעד שקבעה החברה. הרץ הנפיקה 88 מיליון מניות - נתח של 27.5% מהחברה - במחיר 15 דולר למניה. זאת, לעומת טווח היעד המתוכנן של ההנפקה - 18-16 דולר למניה. מחיר זה מעניק לחברה שווי שוק התחלתי בסך 4.8 מיליארד דולר. מניית הרץ עלתה ב-4.8% ביומה הראשון בוול סטריט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully