וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: עשרות הפגינו נגד התבטאותו הגזענית של סהר שפע, מבעלי ארומה

תמרה טראובמן

17.11.2006 / 15:29

ההפגנות נערכו מול סניפי הרשת ברחובות ויצמן, שינקין ודיזנגוף; המפגינים קראו להחרים את הרשת



כמה עשרות בני אדם הפגינו היום (שישי) מול סניף בית הקפה ארומה ברחוב שינקין בתל אביב במחאה על הגזענות הבוטה שהפגין אחד מבעלי הרשת, סהר שפע, כשנתקל בעובדת חברת "כלמוביל" (יבואנית מרצדס). המפגינים קראו לחרם על רשת בתי הקפה ונשאו שלטים עליהם נכתב "הקפה הפוך הגזענות ישירה", "אחד שחור נטול גזענות" ו"ארומה של גזענות".



עוברי אורח לא נשארו אדישים למראה המפגינים. אשה שהזדמנה לאזור לא הבינה את פשר ההפגנה. לדבריה, סהר שפע "לא רואה בי שום כתם שחור. הוא ביקש סליחה". "אין לכם במה להתעסק?", שאלה בכעס. עובדי הסניף ניסו מצדם להסית את תשומת הלב מההפגנה וחילקו משקאות קלים לעוברים ולשבים.



אשה אחרת הטיחה בגלית אליאס מהקשת הדמוקרטית המזרחית כי "קיבלה כסף מהמתחרים ומהמשפחה שלהם" כדי להפגין. בתגובה אמרה אליאס כי "אני לא יכולה להיות קרובת משפחה, אני שחורה מדי". לדברי אטיאס, "מדובר בשיח שמעורר תמיד מקומות רדומים, גם אצל מזרחיים. הם מעדיפים לחשוב שזה לא משהו שאנשים חושבים באמת". "ההתבטאות הזאת מעידה על גזענות הרבה יותר רחבה שקיימת בחברה הישראלית", אמרה. אליאס הוסיפה כי "היקף המחאה הרחב הוא רק בגלל שאנשים חווים את הגזענות הזאת כל יום בחייהם. אנחנו רוצים ליצור עכשיו קשר ישיר בין המניע הגזעני לכלכלי כדי ליצור הרתעה".



הפגנות נוספות נערכו מול סניף ארומה באיכילוב ומול סניף הרשת בדיזנגוף, שם אורגנה ההפגנה בשיתוף השקת הדמוקרטית המזרחית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully