וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי בנק ישראל מקבלים הוצאות רכב גם אם אין רישיון

נחמיה שטרסלר

19.11.2006 / 8:04

בנוסף לתנאי השכר הגבוהים, הבנק גם מתגאה בתנאי פרישה שאין כמותם לא בשירות המדינה ולא בסקטור הפרטי

כדאי מאוד-מאוד להיות מועסק בבנק ישראל. בצד תנאי שכר גבוהים, מענקי פרישה עצומים ושתי דרגות שמקבלים העובדים ערב פרישתם לפנסיה - המציא הבנק "פטנטים" אחרים כדי להעלות את שכר עובדיו. אחזקת רכב, למשל. אפילו אם אין לך רכב, ואפילו אין לך רשיון נהיגה - תקבל החזר הוצאות רכב.

אם הוגדרתם "פקיד נדרש", למשל, תהיו זכאים להחזר של 100% מהוצאות הרכב שלכם. ואם הוגדרתם "פקיד נדרש חלקי" (שם קוד לפקיד נדרש שאין בבעלותו רכב או רשיון נהיגה) תזכו להחזר הוצאות רכב בגובה 50% מההוצאות שמקבל "פקיד נדרש".

ראוי לציין שבשירות המדינה אין אפשרות לקבל הוצאות רכב, אם אין לעובד רכב או רשיון נהיגה בר תוקף. נראה שכיוון שאין לבנק ישראל מגבלת תקציב (הוא קובע את סך ההוצאות לעצמו), אין לו בעיה לשלם לעובדיו, ובעיקר לבכירים, הטבות כאלה.

הבנק גם קובע מכסת קילומטרים לכל עובד הגדולה מהמקובל בשירות המדינה. ומכיוון ששני שלישים מעובדי הבנק הקבועים הם בעלי דרגות שכר גבוהות (דרגה ט"ז ומעלה), הם זכאים למכסת שנתית של 20 אלף עד 24 אלף ק"מ בשנה - כפול מהמכסה הכי גבוהה בשירות המדינה.

בבנק ישראל אין גם קשר בין הנסיעות הנחוצות למילוי התפקיד ובין הוצאות הרכב שהעובד מקבל. הקשר היחיד הוא בין הדרגה למכסת הקילומטרים, והמכסות עולות ככל שהדרגה גבוהה יותר. בנוסף לאלה, כאשר בנק ישראל משלם לעובדיו החזר של הוצאות נסיעה בתפקיד, הוא לא דורש מהם דיווח או ביצוע של הנסיעות בפועל - בשונה מהנהוג בשירות המדינה.

ואם באלה לא די, גם יש בבנק כפל תשלומים בגין רכב. ברגע שהעובד נוסע במסגרת תפקידו, הוא רשאי לדווח על הנסיעה ולקבל החזר הוצאות. את הסכום הזה הוא מקבל בנוסף לתשלום הקבוע המשולם לו מדי חודש על הוצאות נסיעה בתפקיד, תשלום הניתן ללא כל דיווח.

איך קרה שרוב עובדי בנק ישראל מתגודדים היום בדרגות השכר הגבוהות? נמצאה דרך. עד שנת 2001 קודמו מדי שנה 45% מעובדי הבנק. כלומר, כמעט מחצית העובדים קיבלו מדי שנה דרגה, ודי מהר הם הגיעו לראש הסולם. החל בשנת 2002 הופחת בהדרגה שיעור המקודמים והיום הוא עומד על 24% מעובדי הבנק. לוועד העובדים יש זכות להגיש רשימה של 3% מכלל העובדים, שאותם הוא ממליץ לקדם. השיעור המקובל בשירות המדינה הוא קידום שנתי של כ-3% מהעובדים בלבד.

בנוסף לתנאי השכר הגבוהים, הבנק גם מתגאה בתנאי פרישה שאין כמותם לא בשירות המדינה ולא בסקטור הפרטי. כל פורש (חוץ מעובד שנמצא בדרגת השיא) מקבל שתי דרגות לפני פרישתו מהבנק, אחת בשנת השירות האחרונה שלו ואחת עם הפרישה. פירוש הדבר הוא פנסיה גבוהה יותר בכ-30%. בנוסף לכך מקבל הפורש שלושה חודשי הסתגלות ופיצוי בגין ימי מחלה, המחושבים לפי צבירה של 45 יום בשנה (במקום 30 יום בשירות המדינה). ערך כל יום גדול ב-20% מהמקובל בשירות המדינה.

ומעל לכל אלה, העובד הפורש מקבל גם פדיון של חופשה רגילה, פדיון חופשה מיוחדת , פדיון ימי חופשה מוקפאים פדיון חופשת השתלמות, פדיון חופשת השתלמות מיוחדתופדיון חופשת השתלמות מיוחדת ב' (שאין כמוהם בשירות המדינה).

מבנק ישראל נמסר בתגובה, ש"כל הנושאים שהועלו כאן יבואו על פתרונם בהסכם השכר החדש, שייחתם בקרוב מאוד בין משרד האוצר, בנק ישראל וועד העובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully