וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם דלף מידע פנים מקומברס?

חגי עמית

19.11.2006 / 8:44

"התקשר אלי חבר ביום חמישי ואמר לי 'היזהר מקומברס, קונים שם פוטים כמו משוגעים'", סיפר בסוף השבוע מנהל השקעות בקרן גידור ישראלית

הדיווח של חברת קומברס ביום רביעי האחרון על אי סדרים נוספים שהתגלו בדו"חותיה הפתיע את השוק. החברה אולי עוד ניסתה למתן את הפגיעה כשפירסמה את ההודעה באישון לילה לאחר המסחר, אבל איש לא פיספס את העובדה שבעיות הרישום החשבונאיות שעליהן דיווחה קומברס מהוות קפיצת מדרגה נוספת ברמת הקשיים והבעיות בהם נתונה החברה.

קומברס צנחה ביום רביעי ב-14%, אך תיקנה בימי חמישי ושישי עם עלייה מצטברת של כ-6.5%. ואולם נראה שבעבור כמה פעילים בשוק המקומי ההודעה של קומברס לא היתה בגדר הפתעה של ממש. מי שהסתובב בכמה חדרי המסחר שבהם סוחרים בקומברס כבר לפני יותר משבוע יכול היה לחוש בסערה המתקרבת. משקיעים לא מעטים רכשו אופציות פוט (אופציות מכירה) על מניית קומברס כבר ביום חמישי לפני שבוע וחצי כאילו אין מחר.

"התקשר אלי חבר ביום חמישי ואמר לי 'היזהר מקומברס, קונים שם פוטים כמו משוגעים'", סיפר בסוף השבוע מנהל השקעות בקרן גידור ישראלית. בין המרוויחים היתה גם חברת גילאון שבשליטת הדר שמיר, מנשה גייזלר וחברת טאו (שבשליטת אילן בן-דב). גילאון רכשה אלפי אופציות פוט על מניית קומברס כבר ביום חמישי.

עוד יותר מרשימה היא העובדה שרבים מאלו שהעריכו כי המניה תיפול - העריכו שהיא תעשה זאת בגדול. "המחזורים ב'פוטים' מחוץ לכסף היו גדולים. הרכישות של פוט 20, כשהמניה היתה בשווי של 23 דולר - היו פי 7-6 ממחזור האופציות הממוצע של החברה", אמר מנהל חדר מסחר ישראלי. "המחזור היה בעיקר סביב פוט 22.5, וכשדובר באופציות שהפקיעה שלהן היא לדצמבר - בפוט 20. היתה ממש ציפייה להודעה לא טובה של החברה".

מאחר שפעילי השוק שרכשו פוטים הם עדיין לא פילים - שחשים בוויברציות בקרקע כשרעידת האדמה מתקרבת - אפשר אולי לנחש כי מידע על הבעיות בחברה דלף החוצה הרבה לפני הודעת קומברס ביום רביעי. בפתיחת המסחר ביום רביעי, בזמן שהמניה צנחה לכיוון ה-17 דולר, כבר נמצאו סוחרים שהחזיקו אלפי אופציות.

מדובר על רווח מכובד. רכישה של 3,000 אופציות פוט 20, למשל, ואחזקתן בזמן שהמניה צונחת ל-17 דולר - משמעותם אפשרות למימוש ברווח של מיליון דולר.

גם אם מדובר במקרה של דליפת מידע פנים, נראה כי מקרה של חברות ישראליות כמו קומברס היה נופל בין הכסאות ככל שמדובר בסוחרים ישראליים. רשות ני"ע הרי אינה מפקחת על המסחר כשמדובר בחברה שנסחרת בנאסד"ק וגם ה-SEC (רשות ני"ע האמריקאית) לא תטרח לרוץ ולברר את מקורותיהם של משקיעים ישראליים אי שם במזרח התיכון - אפילו כשמדובר בחברה של קובי אלכסנדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully