וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכיינית ערוץ 2 רשת נקנסה ב-25 דקות פרסום בגין שידור חסויות אסורות בתוכניותיה

רוני קורן-דינר

19.11.2006 / 7:16

כך נודע ל-TheMarker; אובדן ההכנסות נאמד ב-400 אלף דולר; רשת: "נטילת זמן הפרסום נעשית בחוסר סמכות"



המלחמה בין זכייניות ערוץ 2 לרשות השנייה בעניין מעורבות בתכנים מחריפה: רשת הגישה לרשות מסמך ערר מפורט בנוגע לביטול רשימה של הפרות כללים שמצאה הרשות - רשימה שבעטייה היא מבקשת לקנוס את רשת בלא פחות מ-25.5 דקות פרסום - כך נודע ל-TheMarker.



המשמעות הכספית של נטילת זמן אוויר לפרסום בסדר גודל שכזה - רובו ככולו בשעות צפיית השיא - היא הפסד הכנסות של כ-400 אלף דולר, סכום שאף זכיינית אינה יכולה לוותר עליו בקלות, לנוכח המשבר החמור בטלוויזיה המסחרית. רשת, ששכרה לצורך העניין את עו"ד שמואל קסוטו, טוענת שנטילת זמן האוויר נעשית בחוסר סמכות ומאיימת לפנות לביהמ"ש.



שתי ההפרות המשמעותיות ביותר מתוך רשימת ההפרות של רשת הן חסויות אסורות במשחקי המונדיאל ששידרה הזכיינית ביוני-יולי השנה שבגינן קיבלה רשת קנס של 11 דקות פרסום; והתוכנית "הכי קרוב באנגליה" ששודרה באוקטובר והיתה לכאורה פרסומת סמויה לרשת האופנה פוקס ובה תועדו "מאחורי הקלעים" של צילומי הקטלוג שלה, בכיכובו של הדוגמן יהודה לוי. בגין התוכנית של "פוקס" ספגה רשת קנס נוסף בסך שבע דקות פרסום. קנס של שבע דקות וחצי פרסום הוא בשל הפרות נוספות בתחום הפרסום והחסויות.



ברשת זועמים על הרשות השנייה ועל מדיניות הקנסות שלה, והוחלט שם להילחם בה עד חורמה. את ראשי רשת מכעיסה במיוחד נטילת זמן האוויר בשל ההפרות במונדיאל, לאחר שהרשות השנייה התחייבה לתת לזכייניות ערוצים 2 ו-10 הקלות מפליגות כדי שכמה שיותר משחקים ישודרו בערוצים פתוחים ולא בערוצים בתשלום.







"לא רק שרשת שילמה מכיסה, לבקשת מועצת הרשות ונוכח התחייבויותיה למתן הקלות, סכומי עתק (שלא הוחזרו במלואם) לצורך שידורי המונדיאל", נכתב במסמך הערר של עו"ד קסוטו, "אלא שעתה אף מבקשת הנהלת הרשות, אשר הרוויחה מוניטין בקרב הציבור... אף ליטול מרשת דקות שידור נוספות עקב 'ההפרות' לכאורה, ובכך לגרום לרשת חיסרון כיס נוסף".



ברשות השנייה אומרים כי רשת נתפסת לעניין פרוצדורלי של פרסום כללי ההפרות ברשומות, בעוד שעניין ההפרות וסמכויות הרשות כתוב באופן מפורש בחוק הרשות השנייה, במכרז ובכתב הזיכיון - ורשת חתמה ואישרה כי הכללים מקובלים עליה, בעת קבלת הזיכיון. ברשות טוענים עוד כי בשיחה פנימית בין מנכ"ל רשת יוחנן צנגן לבין עו"ד דורון אבני, היועץ המשפטי של הרשות והמנכ"לית בפועל של הרשות איילת מצגר, הכריז צנגן כי רשת תהיה מעתה "הילד הרע" של הענף. "קיבלנו מנדט מהציבור, באמצעות החוק, לאכוף את כללי השידור בערוץ 2, ואנו מתכוונים להמשיך ולעשות זאת", אמרה נורית דאבוש, יו"ר מועצת הרשות, "לא יהיה מו"מ עם הזכיינים במקום שבו החוק וסמכויות הרשות ברורים לחלוטין".



מרשת כי "מסמך הערר מפורט ומורכב, הושקעה בו עבודה משפטית מעמיקה והוא נועד לדיון פנימי בין רשת לרשות השנייה. עצם הדלפתו לתקשורת לפני הדיון היא הוכחה נוספת לרגולציה חסרת אחריות של המועצה. רשת תמשיך לנהל את ענייניה מול הרשות והמועצה בדרכים המקובלות".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully