וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת הנאסד"ק משיקה את מדד המניות הישראליות

שירלי יום-טוב

19.11.2006 / 13:30

במדד ייכללו רק חברות הרשומות בישראל. טבע - בפנים. קומברס - הרשומה בארה"ב - בחוץ. שווי השוק של המדד: 50 מיליארד דולר

בורסת [[נאסד"ק]] תשיק מחר את מדד המניות הישראליות, שיכלול 73 חברות ישראליות, הנסחרות ברובן בנאסד"ק. שוויין הכולל של החברות במדד הוא כ-50 מיליארד דולר, על פי שקלול שהחל ביום שישי האחרון. במדד נכללות חברות המאוגדות ורשומות בישראל, כלומר, קומברס, למשל, לא נכללת בו. האחרונה אמנם נוסדה בישראל ומעסיקה כאן כ-3,000 עובדים, אך היא רשומה בארה"ב ומדווחת לרשויות האמריקאיות כחברה אמריקאית לכל דבר. כך גם אמדוקס, הרשומה באיי גורנזי שבתעלת למנש, ונסחרת בבורסת ניו יורק.

המדד הישראלי, שסימולו יהיה ISRX ו-ISRQ (השני אינו כולל התאמות דיווידנד שמחלקות חלק מהחברות), הוא המדד השני בנאסד"ק המאופיין בלאום. בשנת 2000 השיקה נאסד"ק את מדד החברות הקנדיות. קנדה היא המדינה הזרה הראשונה בגודלה בנאסד"ק ואילו ישראל היא המדינה הזרה השנייה בגודלה. המדינה המובילה בנאסד"ק מבחינת מספר החברות הנסחרות היא ארה"ב. בבורסת נאסד"ק נסחרות רשומות כיום למסחר כ-3,200 חברות. אמנם, נאסד"ק נחשבת לביתן של חברות היי-טק ישראליות, אך רוב החברות בבורסה הן בכלל מהסקטור הפיננסי.

מטרת המדד לשקף את הביצועים המשוקללים של החברות הישראליות הנסחרות בנאסד"ק ולתת למשקיעים תמונת מצב על ביצועי הכלכלה הישראלית, כפי שהיא משתקפת במדד.

"החברות שבמדד משחקות תפקיד מכריע בהשפעה הגוברת של ישראל בסקטורים מרכזיים של הכלכלה העולמית", ציין ג'ון ג'ייקובס, סגן נשיא בכיר בנאסד"ק. שרלוט קרוסוול, מנהלת הפעילות הבינלאומית של נאסד"ק, ציינה שהמדד מדגיש 25 שנה של פעילות ומחויבות לישראל. "אנו משוכנעים שמדד הישראליות יגדיל את החשיפה של חברות ישראליות בקרב משקיעים אמריקאיים ובינלאומיים, ויסייע למשקיעים מכל העולם המחפשים השקעות בכלכלת ישראל", אמרה קרוסוול.

מתחילת השנה השלימו ארבע חברות ישראליות הנפקה בנאסד"ק: אינקרדימייל, שפיתחה תיבת דואר אלקטרוני בידורית, חברת הביוטכנולוגיה, אומריקס, והחברות RRSat, המפיצה תוכן באמצעות לוויינים, ואלוט קומיוניקיישנס. האחרונה מתמחה בהקצאה יעילה של רוחב פס עבור חברות אינטרנט והשלימה הנפקה מוצלחת ביום רביעי האחרון. הנפקות נוספות העומדות על סדר היום בנאסד"ק הן של מלנוקס, שעשויה להשלים הנפקה עד סוף השנה ו-וראז, החברה הבת של אי.סי.איי, שצפויה להתחיל להיסחר רק בתחילת השנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully