וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: חבילה של 5 ערוצים תעניין פחות מ-70 אלף איש

ערן גבאי

19.11.2006 / 13:33

הנתון מעודד מאוד את חברות הכבלים והלווין שחששו מנטישה המונית בעקבות הקמת רשת טלוויזיה דיגיטלית

החשש מנטישה המונית של חברות הטלוויזיה הרב ערוצית - הכבלים והלוויין - עם כניסת שידורי הטלוויזיה הדיגיטלית הטריסטריאלית (DTT) לישראל, אינו גדול כפי שנטו לחשוב. ל-TheMarker נודע כי בידי משרדי התקשורת והאוצר, מונחת עבודה כלכלית של גוף סקרים ומחקר חיצוני, לפיה פחות מ-5% ממנויי הכבלים והלוויין, שהם פחות מ-70 אלף מנויים, יבקשו לעבור לחבילת חמשת הערוצים - 1, 2, 10, 33 וערוץ הכנסת - שתשווק באמצעות הפלטפורמה של הטלוויזיה הדיגיטלית הטריסטריאלית, ובעלות של רכישה חד פעמית של ממיר ואנטנה.

יותר מכך, גם נתוני חברות הכבלים והלוויין, מדברים על היקף נטישת מנויים שעשוי להגיע לכ-8%-10% לכל היותר. נתון מעניין המופיע בעבודת המחקר הוא, ששיעור החדירה של חבילת הטלוויזיה הדיגיטלית בשכבות החלשות לא צפוי להיות שונה מזה שבשכבות המבוססות יותר. מנויים רבים רואים בצורך ברכישת ממיר ואנטנה חדשים כדבר מסורבל ומקשה, ועל כן ההערכה היא שעיקר העוברים לחבילה הדיגיטלית החדשה יהיו מנויי טלוויזיה רב ערוצית אנלוגיים, כ-10% מכלל המנויים כיום, וכן מעטים ממנויי החבילות הדיגיטליות שמציעות כיום yes ו-HOT.

המכרז להקמת רשת התקשורת החדשה לטובת שידורי הטלוויזיה הדיגיטלית הטריסטריאלית, צפוי להתפרסם בעוד כחצי שנה. הקמת הרשת החדשה אמורה לחסוך למשק יותר מ-100 מיליון שקל בשנה, כך מופיע בהערכות מקצועיות של משרד האוצר שהגיעו לאחרונה לידיעת TheMarker. כיום מוציאה המדינה, באמצעות גופי השידור כ-150 מיליון שקל בשנה, בעבור הפצת שידורי ערוץ 1 ו-2. ההערכה באוצר היא שבאמצעות טכנולוגיית ה-DTT, יחסוך המשק כשני שלישים מההוצאה, כאשר כמה עשרות מיליוני שקלים בלבד ישולמו מדי שנה לגוף שיקים ויתפעל את רשת התקשורת החדשה.

השירות יחל רק ב-2008

לצורך הפצת הערוצים 1, 2, 10, 33 וערוץ הכנסת - נדרשות כיום רשות השידור, הרשות השנייה והכנסת לשבעה מערכי הפצה שונים, בטכנולוגיות שונות ובשיטות הפצה שונות. על כן, מתקשה כיום הצרכן לקלוט באופן פשוט ונגיש את ערוצי הטלוויזיה הממומנים על ידו באמצעות תשלום אגרה (ערוץ 1 ו-33) חשיפה לפרסומות (2 ו-10) או תקציב המדינה (ערוץ הכנסת).

ב-9 באוגוסט 2005, החליטה הממשלה שהחל מינואר 2007 יופצו שידורי טלוויזיה אלה באמצעות מערך הפצה מאוחד הנשען על מערך משדרים קרקעי בטכנולוגיה דיגיטלית, ומגובה במערך לווייני דיגיטלי. המכרז, כאמור, נדחה ויפורסם בעוד כחצי שנה. שירותים ראשונים יסופקו, ככל הנראה, רק בתחילת 2008.

טכנולוגיית הטלוויזיה הדיגיטלית הטריסטריאלית תאפשר שידור דיגיטלי שייקלט בבתים באמצעות אנטנה וממיר, אשר יירכשו על ידי הציבור בעלות חד פעמית של כמה מאות שקלים. החברות HOT ו-yes ראו בה איום גדול והצליחו בעבר לטרפד את הניסיון של האוצר לחייב אותן באספקת חבילות שידור מצומצמות במחיר מוזל, שיכלו ליצור להן פגיעה מהותית בהכנסות.

בעיקרון, ההנחה היא שטכנולוגיית הטלוויזיה הדיגיטלית הטריסטריאלית תגביר את התחרות בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית, תוך הגדלת היצע התכנים ושיפור בעלויות ההפצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully