וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה לישראל מצאה מה לעשות עם הכסף שגויס: תשקיע כ-132 מיליון דולר בחברה מזרח אירופית העוסקת בתחום השמנים

נתן שבע

19.11.2006 / 10:07

הכספים שיושקעו יהיו גם לצורך כניסתה של החברה לתחום הביו דיזל



לישראל שבשליטת סמי עופר והיו"ר עידן עופר חתמה על מזכר הבנות לרכישת 49.9% מחברה שנמצאת במזרח אירופה. החברה תשקיע כ-132 מיליון דולר בחברה העוסקת בתחום ייצור וסחר של שמן גולמי. ההשקעה תבוצע לצורך הרחבת הפעילות הקיימת של החברה ולכניסתה לתחום ייצור הביו דיזל. העסקה כפופה לבדיקת נאותות כאשר אם העסקה לא תושלם עד ה-1 במארס 2007 יפוג תוקפו של מזכר ההבנות.



תחום הביו דיזל, הפקת דלקים ממקורות צמחיים, הולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות בעקבות התפתחות ה"אנרגיה הירוקה" והזינוק במחירי הדלקים. גם אורמת הודיעה לאחרונה על כניסה לתחום זה ומכתשים כבר פעילה בתחום.



בשבוע שעבר השלימה החברה לישראל גיוס של 650 מיליון שקל בהנפקה מוצלחת שזכתה לביקושים ערים. היקף הגיוס המקורי עמד על 300 מיליון שקל אך הוא גדל בעקבות פי 2 בעקבות הביקושים. החברה לישראל היא גם אחת המועמדות הכמעט בטוחות להתמודד על בז"ן בחיפה ממנו נפרדה לפני מספר חודשים בעקבות פיצול בתי הזיקוק והפרטתן.



בתחילה שקלה החברה להצטרף לצדיק בינו בעסקה לרכישת בז"ן אשדוד על ידי פז, אך המגעים בין השניים עלו בתוהו. באחרונה הודיעה החברה לישראל על הגדלת אחזקתה בחברת השבבים טאואר. החברה השקיעה 100 מיליון דולר בחברה כחלק מהסדר חובות עם הבנקים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully