וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת הדגם של כלי רכב תתבטל בינואר 2008

שחר הזלקורן

20.11.2006 / 7:10

כך נודע ל-TheMarker; ברשיון הרכב יירשמו תאריך הייצור ותאריך העלייה לכביש; השיטה החדשה מבטלת את הצורך בקשר הישיר עם יצרניות הרכב, ועשויה לתרום לפתיחת שוק הרכב ליבוא מקביל - הקמת סוכנויות למכירת רכב שאינן בבעלות היבואן הרשמי



עכשיו זה רשמי: ב-1 בינואר 2008 תבוטל שיטת שנת הדגם הנהוגה בישראל. לפי השיטה החדשה, כל מכונית תישא ברישיון את תאריך העלייה לכביש ואת תאריך ייצורה. השינויים הם חלק מתוכנית העבודה של משרד התחבורה ל-2007, ויובאו לאישור שר התחבורה שאול מופז בדצמבר הקרוב. בכוונת המשרד לסיים את הליך החקיקה הנדרש עד יוני 2007. "המהלך נועד ליצור שקיפות מול הצרכנים", אומר מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, בראיון בלעדי ל-TheMarker. "כרגולטור, הצרכנים נמצאים בראש סדר העדיפויות שלנו".



בשיטה הנוכחית, מתחילה שנת הדגם בחודש מאי מדי שנה, ונקבעת לפי הספרה העשירית במספר המוטבע בשלדת המכונית (VIN). השיטה מאפשרת ליבואנים בעלי קשרים טובים עם יצרניות הרכב לשנות את הספרה העשירית בהתאם לרצונם - ובכך לקבוע למעשה את שנת הדגם אליה תשתייך המכונית. כך, נוצר לעתים מצב שבו שתי מכוניות שיוצרו על ידי יצרניות שונות באותו חודש משתייכות לשתי שנות דגם שונות.



השיטה החדשה מבטלת את הצורך בקשר הישיר עם יצרניות הרכב, ועשויה לתרום לפתיחת שוק הרכב ליבוא מקביל - הקמת סוכנויות למכירת רכב שאינן בבעלות היבואן הרשמי. "חשוב לפתוח את שוק הרכב; ליבוא מקביל. השיטה מסירה חסם שמנע את פתיחת השוק", אמר סיטרמן.



שנת הדגם 2007 שהחלה במאי 2006, תהיה ארוכה במיוחד - שנה וחצי, עד תחילת יישומה של השיטה החדשה בינואר 2008. שנת דגם ארוכה כל כך תקצין את העיוות שגורמת השיטה הנוכחית - מכוניות משנות ייצור שונות לחלוטין ישויכו לאותה שנת דגם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully