וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות על רקע חששות מהאטה בארה"ב; בורסות לונדון ופרנקפורט מאבדות 0.6%

TheMarker

20.11.2006 / 10:29

מניית בורסת לונדון עולה 4% לאחר הצעת רכש של נאסד"ק; רשת הטלוויזיה ITV יורדת 4%



בורסות אירופה נסחרות במגמה שלילית, בהמשך לירידות שנרשמו בבורסות אסיה, על רקע חשש מפני האטה בצמיחת כלכלת ארה"ב - שוק היצוא הגדול ביותר של אירופה. בורסות לונדון ופרנקפורט יורדות ב-0.6%; בורסת פאריס מאבדת 0.5%. מוקדם יותר היום, רשמו בורסות אסיה את הירידה היומית החדה ביותר זה 10 שבועות. בורסת טוקיו נפלה ב-2.3% - הירידה היומית החדה ביותר זה ארבעה חודשים.



מספר התחלות הבנייה בארה"ב צנח בחודש אוקטובר ב-14.6% לקצב שנתי של 1.49 מיליון בתים, שפל של 6 שנים, מסר ביום שישי משרד המסחר האמריקאי. הנפילה בהתחלות הבנייה, אשר היתה חדה מתחזיות הכלכלנים, חיזקה את ההערכות כי שוק הדיור בארה"ב טרם הגיע לתחתית, וכי הדבר עלול לפגוע בצמיחת הכלכלה האמריקאית.



נאסד"ק (סימול NDAQ), בורסת המניות השנייה בגודלה בארה"ב, הגישה לבורסת לונדון (סימול LSE.L), בורסת המניות הגדולה ביותר באירופה, הצעת רכש לפי שווי של 2.7 מיליארד ליש"ט (5.1 מיליארד דולר) - שמונה חודשים בלבד לאחר שהצעה קודמת שהגישה נדחתה. מניית LSE עולה ב-4.3%.



בחודש מארס, הגישה נאסד"ק ל-LSE הצעת רכש בסך 2.4 מיליארד ליש"ט, אולם ההצעה נדחתה. מאז הלכה והגדילה נאסד"ק את החזקותיה ב-LSE ליותר מ-25%, שאותם רכשה תמורת 766 מיליון ליש"ט (1.45 מיליארד דולר). לפי החוק הבריטי, נדרשת חברה המבקשת להתמודד על רכישת חברה להמתין שישה חודשים לאחר דחיית הצעת רכש מצדה, בטרם תגיש הצעה חדשה.



בריטיש סקיי (סימול BSY.L), חברת הטלוויזיה בתשלום הגדולה והמצליחה בבריטניה, הנמצאת בשליטת ענקית המדיה ניוז קורפ של רופרט מרדוק, רכשה במפתיע ביום שישי נתח של 17.9% ממניות חברת ITV (סימול ITV.L), רשת הטלוויזיה המסחרית הגדולה בבריטניה, תמורת 940 מיליון ליש"ט (1.8 מיליארד דולר).



המהלך של בריטיש סקיי בא כשבוע בלבד לאחר שחברת הטלוויזיה בכבלים הגדולה בבריטניה, NTL (סימול NTL.L) - השנייה בגודלה בשוק הטלוויזיה הבריטי אחרי בריטיש סקיי - פתחה במגעים לגבי מיזוג אפשרי עם ITV. מניית ITV יורדת ב-3.7% על רקע הערכות כי הגדלת הנתח של בריטיש סקיי בחברה, מקטינה את הסיכויים לקבלת הצעת רכש רשמית מצד NTL. מניית בריטיש סקיי יורדת ב-2.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully