וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: הבורסות רשמו את הירידה החדה ביותר מזה 10 שבועות; טוקיו נפלה ב-2.3%

TheMarker

20.11.2006 / 9:33

סאניו אלקטריק נפלה ב-13% עקב דיווח על הפסד צפוי; טלסטרה זינקה ב-9% ביום המסחר הראשון



בורסות אסיה רשמו את הירידה היומית החדה ביותר מזה 10 שבועות, על רקע חשש מפני האטה בצמיחת כלכלת ארה"ב - שוק היצוא הגדול ביותר של אסיה. בורסת טוקיו נפלה ב-2.3% - הירידה היומית החדה ביותר זה ארבעה חודשים - ונסגרה בשפל של חודשיים. בורסת דרום קוריאה איבדה 0.6%; בורסת הונג קונג יורדת ב-0.7%. מדד MSCI של אזור אסיה והאוקיינוס השקט ירד ב-1.8% - הירידה היומית החדה ביותר מאז ה-11 בספטמבר השנה.



מספר התחלות הבנייה בארה"ב צנח בחודש אוקטובר ב-14.6% לקצב שנתי של 1.49 מיליון בתים - שפל של 6 שנים, מסר ביום שישי משרד המסחר האמריקאי. הנפילה בהתחלות הבנייה, אשר היתה חדה מתחזיות הכלכלנים, חיזקה את ההערכות כי שוק הדיור בארה"ב טרם הגיע לתחתית, וכי הדבר עלול לפגוע בצמיחת הכלכלה האמריקאית.



סאניו אלקטריק, יצרנית הסוללות הנטענות הגדולה בעולם, נפלה ב-13% לאחר שהעיתון הכלכלי היפאני "ניהון קייזאי שימבון" דיווח בסוף השבוע, כי החברה צפויה לדווח על הפסד בשנת הכספים שתסתיים בחודש מארס 2007. זאת בניגוד לתחזיות החברה כי תרשום רווח שנתי של 20 מיליארד ין - רווח שנתי ראשון זה שלוש שנים.



ירידות נרשמו במגזר הפיננסים היפאני על רקע דו"חות כספיים של מיזוהו פייננשל, הבנק השני בגודלו ביפאן במונחי נכסים. מיזוהו דיווח על רווח של 392.3 מיליארד ין (3.3 מיליארד דולר) במחצית השנה האחרונה, גידול של 16% לעומת התקופה המקבילה. הכנסות הבנק גדלו ב-9.5% ל-1.86 טריליון ין. מניית מיזוהו ירדה ב-3.1%. מניית מיצובישי UFJ, הבנק הגדול ביפאן במונחי נכסים, ירדה ב-2.8%.



טלסטרה, חברת הטלפון הגדולה ביותר באוסטרליה, ירדה ב-3.2%. עם זאת, המניות החדשות של טלסטרה זינקו ב-9% ביום המסחר הראשון שלה, לאחר שממשלת אוסטרליה מכרה אתמול 35% ממניות החברה - מכירת המניות השנייה בגודלה בעולם השנה. ממשלת אוסטרליה גייסה ממכירת המניות 15.5 מיליארד דולר אוסטרלי (11.9 מיליארד דולר) - מעל לתכנון המקורי לגייס 9.2 מיליארד דולר אוסטרלי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully