וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת לונדון דחתה הצעת רכש משופרת של נאסד"ק

סוכנויות הידיעות

20.11.2006 / 16:14

ההצעה הייתה לפי שווי של 5.1 מיליארד דולר. טענה כי ההצעה "משקפת שווי נמוך באופן ניכר משווייה בפועל"


בורסת לונדון (סימול LSE.L), בורסת המניות הגדולה ביותר באירופה, דחתה הצעת רכש משופרת לפי שווי של 2.7 מיליארד ליש"ט (5.1 מיליארד דולר), שהגישה לה היום נאסד"ק (סימול NDAQ) - בורסת המניות השנייה בגודלה בארה"ב - בטענה כי ההצעה "משקפת שווי נמוך באופן ניכר משווייה בפועל" של LSE, וכי היא גם אינה משקללת את העמדה האסטרטגית של הבורסה ואת הזדמנויות הצמיחה שלה.

בורסת לונדון מסרה עוד, כי לאור העובדה שההחלטה לדחות את הצעת הרכב התקבלה בדירקטוריון פה אחד, החליטה לדחות את בקשת ראשי נאסד"ק להיפגש עם נציגיה.

הצעת הרכש המשופרת של נאסד"ק, אשר מגיעה שמונה חודשים בלבד לאחר שהצעה קודמת שהגישה נדחתה, משקפת פרמיה של 54% על מחיר הסגירה של מניית LSE ב-10 במארס, יום לפני הודעת LSE על קבלת הצעת הרכש הראשונה של נאסד"ק. עם זאת, הצעת הרכש הנוכחית משקפת פרמיה של 2% בלבד על מחיר הסגירה של מניית LSE ביום שישי. מניית LSE מזנקת היום ב-6.5% במסחר בלונדון.

בחודש מארס, הגישה נאסד"ק ל-LSE הצעת רכש בסך 2.4 מיליארד ליש"ט, אולם ההצעה נדחתה. מאז הלכה והגדילה נאסד"ק את החזקותיה ב-LSE ליותר מ-25%, שאותם רכשה תמורת 766 מיליון ליש"ט (1.45 מיליארד דולר). לפי החוק הבריטי, נדרשת חברה המבקשת להתמודד על רכישת חברה להמתין 6 חודשים לאחר דחיית הצעת רכש מצדה, בטרם תגיש הצעה חדשה.

נאסד"ק הודיעה גם כי הגדילה את הנתח שלה ב-LSE ל-28.8%, לאחר שרכשה היום 7 מיליון מניות נוספות של LSE תמורת 87 מיליון ליש"ט.

דויטשה בורסה (סימול DB1Gn.DE) הגרמנית, המפעילה את בורסת פרנקפורט, ובורסת יורונקסט (סימול ENXT.PA), המפעילה את בורסות פאריס, אמסטרדם, בריסל וליסבון, זנחו בשנה האחרונה תוכניות לרכוש את LSE, לאחר שנאסד"ק הגדילה את אחזקותיה בחברה.

בורסת ניו יורק (NYSE) ויורונקסט - הבורסה השנייה בגודלה באירופה - הודיעו בחודש יוני על מיזוגן בעסקה בשווי 20 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully