וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: העלאת דרישת הלימות ההון תפגע בתוכניות ההתייעלות של דיסקונט

רם דגן

20.11.2006 / 8:19

משמעות הגדלת יחס ההלימות, היא כי ההון החופשי למתן הלוואות חדשות וביצוע השקעות - יפחת



"החלטה של בנק ישראל להגדיל את יחס הלימות ההון תפגע ביכולות של בנק דיסקונט לבצע מהלכי התייעלות משמעותיים בדרך של תוכניות פרישה מקיפות", כך מעריך אנליסט הבנקים של כלל פיננסים, יובל בן-זאב. לדבריו, "במסדרונות הבנקים מסתובבות שמועות לא פורמליות כי המפקח על הבנקים בבנק ישראל ישנה את יחס הלימות ההון מרמה של 9% כיום ל-11%-10%". יחס הלימות ההון הוא היחס שמכתיב את יכולתם של הבנקים להשתמש בנכסים שלהם לצורך מתן הלוואות או לצורך ביצוע השקעות. משמעות הגדלת היחס היא כי ההון החופשי למתן הלוואות חדשות וביצוע השקעות יפחת.



תחת הבעלות החדשה יזם בנק דיסקונט בשנה האחרונה כמה תוכניות פרישה מרצון, בעלות של מאות מיליוני שקלים. מטרת התוכניות היא להפחית את עלויות השכר הכבדות של הבנק בעתיד. הגדלת יחס ההלימות צפויה לצמצם את יכולתו של הבנק לבצע מהלכים דומים בעתיד, ותמנע שיפור נוסף בביצועיו.



לדברי בן-זאב, דיסקונט, שמתנהל כיום ביחס הלימות הון של 9.8%, צפוי להיות הנפגע העיקרי אם יחליט המפקח על הבנקים להרחיב את יחס הלימות ההון הנדרש. "יחס הלימות ההון של דיסקונט פוגע כבר כיום ביכולת הצמיחה שלו בתחום האשראי. הוראה של בנק ישראל תדחה עוד יותר את הפוטנציאל לחלוקת דיווידנד".



עוד מציין בן-זאב את ההשלכה השלילית של הגדלת יחס הלימות ההון על בנק הפועלים. לדבריו, הדבר עשוי לפגוע ביכולת חלוקת הדיווידנדים של הבנק או ביכולת הצמיחה שלו באמצעות מיזוגים ורכישות - צעד שנחשב למרכזי בתוכנית האסטרטגית של הבנק. כמו כן הוא מתייחס למצבו של הבינלאומי, שאחרי ההוצאה לה נדרש במסגרת רכישת אוצר החייל, יתרחק עוד יותר מהאפשרות לבצע חלוקת דיווידנדים לבעלי המניות שלו. מן הצד השני מזכיר בן-זאב את לאומי, שלא צפוי להיפגע מההחלטה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully