וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת תנובה דחתה ההחלטה על המשקיע; המשטרה חסמה המשרדים בפני היצרנים

עמירם כהן

20.11.2006 / 8:07

מעטפות המחיר צפויות להיפתח היום; תנובה מנעה מהיצרנים לקבל את המסמכים הדרושים להצגת הצעת רכש



ועד הנהלת תנובה דחה בישיבתו אתמול את ההחלטה על בחירת המשקיע שירכוש את השליטה בחברה. הדיון בעניין יימשך היום. ל-TheMarker נודע כי מעטפות המחיר עדיין לא נפתחו והן ייפתחו ככל הנראה היום.



בפני 21 חברי ועד ההנהלה הוצגו הצעות הרכש שהוגשו על ידי קרן ההשקעות אייפקס, חברת אפריקה ישראל, קבוצה בראשות יגאל אהובי, קבוצה בראשות קרן ההשקעות מרקסטון וקבוצה בראשות מאיר שמיר. להערכת מקורות בתנובה, הצעות המחיר נגזרות משווי חברה של 900 מיליון עד מיליארד דולר.



בתוך כך התברר כי תנובה מנעה מיצרני החלב, המתכוונים גם הם להגיש הצעה לרכישת מניות החברה, לקבל את המסמכים הדרושים להגשת הצעה. אותם מסמכים נמסרו לגופים העסקיים הפרטיים שהתעניינו ברכישה. יצרני חלב מתכוונים להגיש הצעה משלהם לרכישת השליטה בתנובה, ישירות לוועידת תנובה שתתקיים בעוד כשלושה חודשים.



במכתב חריף ששיגר אתמול חבר ההנהלה אמיר כהן, ליו"ר האגודה (תנובה היא אגודה שיתופית) נפתלי בן סירא, הוא מוחה על התנהלותם של ראשי תנובה בסוגיית המכירה. כהן מגלה במכתבו כי בישיבת הנהלה שהתקיימה לאחרונה, נאמר לחבריה כי קודם לדיון בהצעות המשקיעים, תקיים תנובה לחברי ההנהלה חצי יום עיון, בו יימסר להם מידע על ההצעות ותינתן להם האפשרות לשאול שאלות. בפועל, כותב כהן, מדלגת תנובה על השלב הזה ופועלת "ישר לקבלת החלטות".



"אני אישית איני יכול לקבל החלטה מסוג זה בישיבה של שלוש שעות, ואיני מאמין שמישהו אחר מסוגל לעכל את כל השיקולים בישיבה אחת ולקבל ברצינות החלטה שיוכל להגן עליה מול מצפונו ומצפונם של אלה ששלחו אותו". בסיום מכתבו מבקש כהן לתת לחברי ההנהלה שבועיים-שלושה, בהליך מסודר, ללימוד ההצעות: "לאחר שהמתנו 70 שנה, שבועיים-שלושה לא יעלו ולא יורידו".



אתמול, החל משעות הבוקר, זרמו למשרדי תנובה בצומת גלילות כ-100 יצרני חלב, מרביתם ממושב באר טוביה המוביל את ההתנגדות למכירת השליטה בתנובה למשקיע חיצוני. המפגינים הניפו שלטים עליהם נכתב "נלחמים על הבית", "אנחנו נקנה את תנובה", "תנובה - המעוז האחרון בפני בעלי ההון" ו"אריק (אריק רייכמן, מנכ"ל תנובה) מעגל רך לשור נגח". המפגינים שפכו כדי חלב במקום. הנהלת תנובה הזעיקה את המשטרה, שמנעה את כניסתם של המפגינים למשרדי החברה.



בסוף השבוע פנתה עמותת אומ"ץ (אזרחים למען מינהל תקין) לשר האוצר אברהם הירשזון, בדרישה לממש את זכויות המדינה בתנובה לפני מכירת החברה. אומ"ץ הוסיפה במכתבה כי בהסדר המשלים לחובות הקיבוצים נקבע ש-25% ממניות הקיבוצים (כ-10% ממניות תנובה) יימסרו למדינה כחלק מהמקורות שיעמידו הקיבוצים לביצוע הסדר הנושים.



אומ"ץ כותבת עוד כי מאז שנחתם ההסדר, ב-99', לא עשתה המדינה דבר כדי לממש את זכויותיה. אומ"ץ תובעת משר האוצר לשים יד על המניות שהובטחו למדינה בהסדר הנושים, לפני שתנובה תימכר למשקיע. שווי המניות שעשויה המדינה לקבל מתוקף הסדר חובות הקיבוצים עשוי להגיע ל-90 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully