וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

NST גייסה 5 מיליון דולר מהקרנות האמריקאיות זיגלר-מדיטק והייברידג'

גיא גרימלנד

20.11.2006 / 17:38

הגיוס בוצע לפי שווי של כ-70 מיליון דולר לפני הכסף



חברת הביוטכנולוגיה NST NeuroSurvival Technologies מפתח תקוה הודיעה על השלמת גיוס הון נוסף לחברה, וזאת בהמשך לסבב גיוס שערכה החברה בחודש פברואר השנה, בו השתתפו חברת ומשקיעים קיימים.



הגיוס הנוכחי, של 5 מיליון דולר, בוצע בהשתתפות הקרנות האמריקאיות זיגלר-מדיטק (ZMEP) והייברידג'. לפי נתוני IVC-ONLINE, עד כה החברה גייסה כ-26 מיליון דולר. ל-TheMarker נודע כי הגיוס הנוכחי בוצע לפי שווי של כ-70 מיליון דולר לפני הכסף.



קרן ZMEP מנוהלת על ידי ד"ר מורי בלומנפלד, סם קיובק ואיתן מחובר, ומתמקדת בהשקעות בחברות בתחום הרפואי בשלבי ביניים ובשלבים מתקדמים. במסגרת ההשקעה ב-NST, יצטרף ד"ר מורי בלומנפלד ממדיטק למועצת המנהלים של החברה.



במקביל לגיוס ההון, השלימה NST את הניסוי הקליני הראשון באירופה במוצר המוביל של החברה - ApoSense-PET - והחלה את ניסוי השלב השני להדמיה מולקולרית של מוות תאי בחולי שבץ מוחי.
חברת NST מפתחת טכנולוגיות בתחום האפופטוסיס, שהינו תהליך מבוקר גנטית של מוות תאי, הקיים בכל תא בגוף, ואשר עם הפעלתו, עובר התא תהליך מוסדר של "התאבדות". תהליך זה עשוי לשמש ככלי להשמדת תאים פגומים כתאי הסרטן, והן במצבי מחלה שונים.



NST מתמקדת בניצול הפוטנציאל הגלום בתהליך זה לשם קידום האבחון הקליני והטיפול הרפואי בשורה של מחלות, ביניהן שבץ מוחי, מחלת הסרטן, אוטם שריר הלב, או מחלות ניווניות של המוח - כמחלת אלצהיימר או טרשת נפוצה. החברה מפתחת מולקולות הקרויות ApoSense, "המתבייתות" באופן ספציפי על תאים העוברים את תהליך האפופטוסיס, ובכך מאפשרות הדמיה מולקולרית של תהליכי מחלה, או ניתוב סלקטיווי של תרופות למוקדי המחלה, לטיפול ספציפי וממוקד בה.



המוצר הראשון של החברה, ApoSense-PET, הינו בתחום ההדמיה המולקולרית הקלינית, ומיועד לאבחון מוקדם ולא פולשני של מחלות ולמעקב אחר יעילותם של טיפולים תרופתיים. בבדיקת ההדמיה, מוזרק ה-ApoSense-PET לגוף החולה, שם הוא מסמן באופן סלקטיווי את התאים והרקמות אשר בהם מתחולל תהליך המוות התאי, ומדווח באופן לא פולשני על עוצמתו של תהליך זה באמצעות סמן המוצמד אליו. דיווח זה נקלט על ידי מכשיר ההדמיה הקרוי Positron Emission Tomography) PET).



במקביל, ממשיכה החברה בשיתוף הפעולה עם חברת טבע, העוסק בפיתוח שיטות חדשות לטיפול בסרטן, על בסיס הטכנולוגיה שפיתחה החברה. כיו"ר מועצת המנהלים של NST מכהן אלי הורביץ, אשר גם השקיע בחברה באמצעות קרן פונטיפקס. עם בעלי המניות של החברה נמנים ב.ר.ג.ל השקעות במחקר ופיתוח, פדרמן אחזקות, גו'נסון אנד ג'ונסון, טבע, כלל ביוטכנולוגיות, הפניקס הישראלי, דוקור (קרן ון-ליר), פולאר תקשורת, הכשרת הישוב וטכנורוב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully