וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'אן קלוד טרישה מזהיר: על הבנקים המרכזיים לעמוד על המשמר בעניין האינפלציה

סוכנויות הידיעות

20.11.2006 / 19:09

נגיד הבנק המרכזי של אירופה אמר את הדברים לאחר מפגש ה-G10 של עשרת הבנקים המרכזיים מהאומות המתועשות המובילות



ז'אן קלוד טרישה, נשיא הבנק המרכזי של אירופה, מזהיר כי העלייה באינפלציה בשילוב עם מחירי הנפט, מהווה עדיין גורם לדאגה בשווקים העולמיים. לטענת טרישה, למרות שהכלכלה העולמית צפויה לצמיחה דינמית ב-2007, אין מקום לשאננות בנוגע לעליות מחירים.



טרישה אמר כי על הבנקים המרכזיים לעמוד על המשמר בעניין האינפלציה, למרות שמחירי הנפט רושמים ירידה מאז השיא של 78.4 דולר לחבית שרשמו ביולי.



הבנק המרכזי הותיר בתחילת החודש את הריבית באירופה ללא שינוי ברמה של 3.25%, בהתאם לתחזיות, אך הערכות הן כי יעלה את הריבית בעוד 0.25% בחודש הבא. בנק אוף אינגלנד העלה את שיעור הריבית החודש ל-5% מ-4.75%. ארה"ב ויפאן העלו את הריבית, גם כן, במהלך השנה.



טרישה אמר את הדברים בסידני, אוסטרליה, לאחר מפגש ה-G10 של עשרת הבנקים המרכזיים מהאומות המתועשות המובילות בעולם (בלגיה, קנדה, צרפת, איטליה, יפאן, הולנד, בריטניה, ארה"ב, גרמניה ושוודיה). לטענתו, למרות שנרשמת תקופה ממושכת של צמיחה כלכלית עולמית, חשוב מאד להימנע מ"אופוריה" ולהמשיך ולקבוע את שיעורי הריבית ברמה שתבטיח יציבות מחירים.



טרישה הוסיף ואמר כי "ישנם סיכונים אשר צריך לקחת בחשבון אם אנו מעוניינים שהצמיחה הדינמית תמשיך ותתקיים. אינפלציה עלולה ליצור אווירה שתמנע צמיחה כזו".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully