וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעיונות השקעה ל-2007: מוצרי חלב, אופנה לנשים, מוצרים לאמבט ויהלומים

אפרת נוימן

20.11.2006 / 7:30

גם כששוקי ההון דוהרים, כולם מחפשים את המניות הספציפיות ששוויין הבורסאי עדיין נמוך מערכן הכלכלי; עשרה מומחי השקעות בוול סטריט כותבים על המניה האהובה עליהם; בין המניות אפשר למצוא חברות בשווי מיליארדים לצד חברות בשווי של כמה עשרות מיליונים



החודשים האחרונים היו טובים במיוחד לשוק המניות. וול סטריט, לונדון, קנדה, הונג קונג, מקסיקו, אוסטרליה, הודו ותל אביב - כל הבורסות שועטות קדימה כדי להספיק ולסיים את 2006 עם תשואה דו ספרתית. ואולם, מנהלי ההשקעות חוזרים ואומרים שאחרי זינוק בשווקים, צריך להתחיל להיזהר ולחפש את המניות הספציפיות שיכולות להכות את המדד - ששוויין הבורסאי עדיין נמוך מערכן הכלכלי.



בוול סטריט כבר נערכים לשנת 2007. ב-Business Publishing Financial, העוסקת בהפצה של מידע והמלצות למשקיעים, עשו סקר בין עשרה מומחי השקעות אמריקאיים. כל אחד מהם כתב על רעיון השקעה אחד. בין המניות אפשר למצוא חברות בשווי מיליארדים לצד חברות בשווי של כמה עשרות מיליונים, חברות אנרגיה לצד מכשור רפואי, שבבים, מוצרי חלב, אופנה לנשים ותכשיטים.



חברת האנרגיה Transocean



"כשהצמא של העולם למקורות נפט מתעצם, אחת מחברות האנרגיה החביבות עלי תמשיך להיות רווחית - למרות ירידת מחירי הנפט", כותב לואיס נווליאר ומנמק את בחירתו בכך שטרנסאושן היא מספר 4 בעולם בקבלנות של קידוחי נפט. החברה המתמחה בקידוח במים עמוקים (Deepwater Drilling) פועלת בין השאר באסיה, הודו, אפריקה, ברזיל, קנדה והמזרח התיכון. היא גם מנהלת שירותי קידוח של צדדים שלישיים.



נווליאר מציין את הצמיחה הגדולה ברווחיות החברה בשנה האחרונה, שצפויה לדבריו להמשיך. את תשעת החודשים הראשונים של 2006 סיימה החברה, שנסחרת בבורסה של ניו יורק, לפי שווי שוק של 21.5 מיליארד דולר עם עלייה של 30% בהכנסות (ל-2.7 מיליארד דולר) ושל 35% ברווח (ל-764 מיליון דולר). ב-12 החודשים האחרונים השיגה המניה תשואה של 23%. "אם אתה רוצה ברצינות לתפוס את הגל הבא של בום הקידוח, אני ממליץ בחום להוסיף מייד כמה מניות לתיק ההשקעות".



ההמלצה של נווליאר היא להעדיף לקנות מניות במחיר נמוך מ-76 דולר. המניה נסחרת כעת בשוק במחיר של 73 דולר.



חברת המכשור הרפואי Cyberkinetics



המלצה חמה על המניה של סייברקינטיקס ניורוטקנולוג'י המספקת פתרון לטיפול באי תפקוד של מערכת העצבים מגיעה מג'יי. כריסטופר אמברגר. "דמיינו זאת. אדם משותק יכול לפתע להזיז סמן של מחשב, לפתוח את האי-מייל שלו ואפילו לשלוט ביחידה רובוטית רק באמצעות המחשבה על כך", כותב אמברגר, ומוסיף שחיישן ה-BrainGate שפיתחה החברה מציע תקווה לאנשים עם פגיעה בעמוד השדרה, שבץ או מחלות עצביות. זאת באמצעות תרגום הפעילות של חלקים במוח למחשב שמפעיל את החולה.



סייברקינטיקס היא עדיין חברה קטנה - עם הכנסות של מאות אלפי דולרים בודדים ושורה תחתונה שלילית - שנסחרת מעבר לדלפק בוול סטריט לפי שווי של כ-48 מיליון דולר (איבדה 30% משוויה מתחילת השנה). אמברגר מציין שאנליסטים מעריכים ששווי השוק גם יכול להגיע עד 2008 ל-300-250 מיליון דולר אבל גם מדגיש שמדובר בהשקעה ספקולטיווית בחברה עם "סיפור" אבל גם עם סיכון גבוה.



ההמלצה היא לקנות את המניה במחיר הנמוך מ-2 דולרים, כשהמניה נסחרת כיום סביב מחיר של 1.3 דולרים.



Christopher & Banks



אל החברה הזו נחשפה ננסי זמבל, כשעשתה לפני שנתיים קניות בביקור בפנסילבניה. חברה משכה אותה לקניון, היא נדהמה מהמכירות שהיו בחנות בגדי הנשים של קריסטופר אנד בנקס - ומאז היא קונה שם. מדובר ברשת ותיקה (50 שנה) המוכרת בגדי נשים תחת המותג שלה, מפעילה 509 חנויות ב-45 מדינות בארה"ב ומתחרה ברשתות כמו אן טיילור וצ'יקוס.



קריסטופר אנד בנקס נסחרת בבורסה של ניו יורק לפי שווי של 854 מיליון דולר (אחרי עלייה של 46% ב-12 חודשים). את הרבעון האחרון היא סיימה עם הכנסות של 131 מיליון דולר ורווח נקי של כ-8 מיליון דולר - כך שהיא נסחרת לפי מכפיל של 22. זמבל מציינת כי המכירות בחנויות זהות גדלו בספטמבר ב-9% לעומת המתחרות אן טיילור (5.8%) וצי'קוס (2.1%). החברה גם הודיעה על רכישה חוזרת של מניות והגדלת הדיבידנד הרבעוני פי שלושה.



חברת האנרגיה Anadarko







ג'יימס דיג'ורגיה סבור שמחירי הנפט יעלו לאורך זמן, ולכן ההמלצה שלו היא על חברת אנאדרקו פטרוליום העוסקת בגילוי והפקה של נפט וגז בארה"ב (בעיקר) ובעולם.



דיג'ורגיה מציין כי מאז שהודיעה אנאדרקו פטרוליום על רכישת שתי חברות משאבים ביוני, המניה שלה נסחרת סביב רמות נמוכות יחסית. אחת הסיבות יכולה להיות שחלק מהאנלסיטים סבורים שהמחיר ששולם היה גבוה מדי, אבל דיגו'רגיה סבור שבטווח האחור הרכישה תשתלם.



דיג'ורגיה מנמק את הבחירה במניה של אנאדרקו, הנסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי שוק של 21.5 מיליארד דולר, בין השאר בכך שלחברה יש מאגר רזרבות גדול ומפני שלדבריו מחיר המניה לא משקף את הגידול ברווחים והפוטנציאל. עם זאת, הוא מדגיש כי ההשקעה דורשת סבלנות.



חברת המזון American Dairy



לפי השם אפשר להבין שמדובר בחברה שמוכרת מוצרי חלב בארה"ב, אבל אמריקן דיירי היא בעצם חברה קטנה יחסית המייצרת ומשווקת אבקת ומוצרי חלב בסין. איאן ואייט מעריך שזהו גם היתרון הגדול שלה, שכן השוק בסין למוצרי חלב הוא בשלב ראשוני יחסית וצפויה בו צמיחה. לדבריו, גם הממשלה הסינית מעוניינת לקדם שתיה מרובה של חלב אצל ילדים ומכיוון שיש 200 מיליון ילדים בבתי ספר יסודיים בסין - הפוטנציאל גדול.



אמריקן דיירי מכרה ברבעון האחרון בהיקף של 32 מיליון דולר (יותר מפי 2 מאשר ברבעון המקביל) והרוויחה 5.5 מיליון דולר (לעומת 2 מיליון דולר ברבעון המקביל). בין הנימוקים להמלצה גם האסטרטגיה של החברה להתמקד במוצרים עם שולי רווחיות גבוהים כמו פורמולות לתינוקות, יוגורט ומוצרי גבינה.



החברה נסחרת בבורסה של ניו יורק לפי שווי של 243 מיליון דולר כאשר ואייט מציין כי מחיר המניה - 16 דולר - נמוך בכ-20% ממחיר השיא של השנה האחרונה (כ-20 דולר).



רשת החנויות Bed Bath and Beyond



"החברה מתגאה בהיצע הרחב של מוצרים לבית, יותר מכל קמעונאית אחרת, כשיחד עם איכות במחירים זולים מעניקים לה עמדה חזקה בשוק", כותב טום גרדנר. אחד היתרונות שגרדנר מציין הוא שהחברה מנוהלת כראוי כבר 35 שנה על ידי המייסדים.



גרדנר מתלהב מהתוצאות של החברה, שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 11.4 מיליארד דולר. "הגידול במכירות היה באופן קבוע ברמה דו ספרתית. הצמיחה ברווחים היא מסורתית מעל 15%. עם תוכניות לעלות מ-725 חנויות בתחילת 2006 ל-820 חנויות עד סוף 2007, ל-Bed Bath and Beyond יש הרבה מקום לגדול".



התחזית של גרדנר היא לעלייה שנתית של 23%-19% במניה בחמש השנים הבאות כך ששווי החברה יגיע בסוף 2011 ל-30-25 מיליארד דולר.



חברת התכשיטים LJ International



אחרי שהיה לנו בגדי אופנה לנשים, מוצרים לבית ולאמבט ומוצרי חלב מגיעה שוב המלצה קצת יוצאת דופן - על חברת LJ שמעצבת, מייצרת, מפיצה, משווקת ומוכרת מוצרי תכשיטים עם דגש על אבנים מיוחדות וצבעוניות.



LJ נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 80 מיליון דולר, אחרי עלייה של 25% מתחילת השנה. איאן וייאט חושב שיש כאן הזדמנות קנייה, בין השאר בגלל החדירה של החברה לסין באמצעות השקת חנויות אנזו (ENZO) בנובמבר 2004. היום יש 35 חנויות אנזו בסין ועד פתיחת המשחקים האולימפיים בביג'ין ב-2008 צפויות להיות 100 חנויות.



ההכנסות של LJ צמחו מ-58 מיליון דולר ב-2003 ל-95 מיליון דולר ב-2005 והרווח צמח ממיליון דולר ל-3.4 מיליון דולר באותה תקופה. הצמיחה המשיכה גם ב-2006. "אנחנו מחזיקים במניות של LJ בפרוטפוליו שלנו ומחיר היעד הוא 6 דולרים", אומר וויאט. מחיר זה גבוה בכ-30% ממחירה הנוכחי של המניה.



חברת מוצרי התקשורת UTStarcom



UTStarcom נראית כמו כוכב זורח בזמן ששוק המניות מקפץ לגבהים חדשים", כותב ברני שפר על מניית UTSI שמתכננת, מייצרת ומתקינה משפחה של פתרונות מבוססי IP עבור מעבר של קול, נתונים ותנועת וידיאו לספקי שירותי תקשורת. מתחילת אוגוסט הוסיפה המניה בנאסד"ק 44% (לעומת עליה של 18% במדד הנאסד"ק) כך שהחברה נסחרת לפי שווי שוק של 1.16 מיליארד דולר.



UTSI אינה רווחית. ברבעון השני היא הפסידה 21 מיליון דולר (במחזור של 550 מיליון דולר) ורבעון קודם לכן נרשם הפסד של 10 מיליון דולר במחזור של כ-600 מיליון דולר. עם זאת, ההפסד ברבעון השני היה נמוך מציפיות האנליסטים.



שפר מציין כי הבאז בוול סטריט סביב המניה של החברה אינו חיובי במיוחד. תשעה מתוך 11 אנליסטים שמסקרים את המניה ממליצים עליה ב"החזק" - או אפילו פחות מכך. שפר סבור כי הגישה הפסימית של האנליסטים משאירה למניה מקום לשיפור שיכול לתת עוד דחיפה למניה. לדבריו, גם ניתוח טכני תומך בהמשך העליות של המניה.



חברת ביטוחי האשראי Primus Guranty







את המשבצת של השקעה במגזר הפיננסים תופסת המלצה על מנייה של חברה צעירה יחסית (4 שנים) בשם פרימוס גארנטי, המתמחה בהגבלת סיכוני האשראי של חברות פיננסיות (ביטוח סיכוני אשראי). צ'רלס נורטון ממליץ על החברה שהונפקה לפני שנתיים ונסחרת בבורסה של ניו יורק לפי שווי של 512 מיליון דולר.



"העסק של פרימוס גראנטי גדל בחוזקה עם הבום של התעשייה. משקיעים מוסדיים נשארים עם אחזקה נמוכה יחסית של 36.8% כך שהיא עדיין לא תפסה את העין בוול סטריט. אנחנו מתרשמים מהצמיחה בזמן קצר של כמה שנים ומאמינים שלמניה מגיע מבט קרוב", הוא כותב.



חברת השבבים MEMC



MEMC היא הספקית הגדולה של שבבי סיליקון לשוק האנרגיה הסולרית, שגדל בכ-30% בשנה בחמש השנים האחרונות", כותב אלן גילספאי. החברה נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 8.1 מיליארד דולר לאחר עלייה של 64% מתחילת השנה.



גילספאי מחבב את המניה בגלל הצמיחה של החברה ומובילותה בשוק. לדבריו, גם השווי שלה אטרקטיווי ואחרי תקופה של הפסדים היא חזרה לרווחיות ב-2004. "תזרים מזומנים חזק איפשר לחברה להחזיר חובות ולחזק משמעותית את המאזן", נכתב.



-



אין לראות בכתבה המלצה לקנייה או מכירה של ניירות ערך


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully