וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד יגור: על רשות ההגבלים להתאים עצמה למשק במיתון

הארץ

12.8.2001 / 13:17

טוען כי היעדר הגמישות של הרשות בולט בהקשר של בקשות מיזוג בין חברות בקשיים

מאת בן-ציון ציטרין

עו"ד יצחק יגור, מומחה לדיני הגבלים עסקיים, קורא לרשות ההגבלים העסקיים להתאים את מדיניותה למצב המשק. לדעתו, על הרשות לנקוט מדיניות ליברלית בנוגע למיזוגים בין חברות, ובפרט בין חברות בקשיים. כמו כן יש לנקוט מדיניות מקלה בנוגע למתן פטורים מבקשות לאישור הסדר כובל ולשיתופי פעולה בין גורמים במשק, שבבסיסם התייעלות, חיסכון, ואיתור מראש של לקוחות בעייתיים - גם אם הם נעשים בין מתחרים.

לדעת עו"ד יגור, שותף במשרד עוה"ד שביט, בר-און, ענבר ושות', היעדר הגמישות של הרשות בולט בהקשר של בקשות מיזוג בין חברות בקשיים. כיום, כדי שקשיים פיננסיים יהוו נימוק למיזוג, צריך לעמוד בתנאי דוקטרינת החברה הקורסת, שאומצו על ידי הממונה הקודם, דוד תדמור, בעניין המיזוג בין חברת השמירה לחברת נוריאל.

התנאים הנוקשים לתחולת הדוקטינה נקבעו בדיני התחרות של האיחוד האירופאי בתקופה של משק בשגשוג, אומר יגור. לדעתו, הדוקטרינה אינה מתאימה למשק הישראלי שבמיתון, ועל הרשות להקל בתנאי הדוקטרינה.

עו"ד יגור סבור כי בעניין מתן פטורים מאישור הסדר כובל, מצב המשק מחייב גמישות בשקילת שיתופי פעולה בין מתחרים שמטרתם חיסכון ויעילות, ובגמישות כלפי מיזמים להקמת מאגרי מידע משותפים לגבי לקוחות בסיכון.

לדברי עו"ד יגור, היו בעבר מקרים שבהם הרשות פירסמה גילוי דעת מיוחד, שהתיר שיתופי פעולה לפתרון בעיה כלל משקית, ועליה לנהוג כך גם כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully