וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: הפועלים ירדה ב-2.4% בשל הדו"חות

נתן שבע

21.11.2006 / 17:43

המעו"ף עלה ב-0.2%. פאנגאיה קפצה ב-42% ללא כל סיבה מיוחדת. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל



למרות הנפילה במניות הבנקים בעקבות דו"ח מאכזב של בנק הפועלים הצליחה הבורסה לסיים את יום המסחר בעליות קלות. למגמה החיובית שהחלה מחציו השני של היום תרם בעיקר מגזר הנדל"ן כאשר מדד הנדל"ן עלה בכמעט 2%.

מדד המעו"ף עלה ב-0.2% לרמה של 917 נקודות, מדד תל אביב 100 הוסיף לרמה של 929 נקודות ומדד התל טק טיפס ב-0.3%. מחזור המסחר היה גבוה והסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל. ברקע, ביום חמישי הקרוב יפקעו האופציות על מדד תל אביב 25, כך שייתכן וגם פעילותם של שחקני מעו"ף השפיעה מעט על התנודתיות בהמשך היום.


"בסך הכל, המגמה בשווקים היא חיובית בעקבות עליות השערים בעולם", אמר הבוקר פעיל בשוק. "מה שעוד תומך בשווקים הוא מחירי הנפט שלא חזרו לטפס והתשואות הנמוכות על האג"ח. אין כרגע משהו שמעיב על המסחר".

מניות הבנקים לאומי והפועלים ריכזו את המחזורים הגבוהים בשוק ואיבדו כ-2.5% בעקבות הנפילה ברווחי בנק הפועלים. בדומה להערכות המוקדמות, דיווח הבנק הגדול במדינה על תוצאות חלשות יחסית, ללא הרווח החד פעמי הגדול שנררשם בעקבות מכירת בנק אוצר החייל, כ-200 מיליון שקל. הרווח מפעולות רגילות נפל בכ-20% ל-586 מיליון שקל ואילו הרווח הנקי עלה קלות ל-768 מיליון שקל. מניית הבנק איבדה 2.7% בתגובה לתוצאות במחזור ער של כ-300 מיליון שקל.

לאומי, שיפרסם השבוע את דו"חותיו, הושפע מהדו"ח של בנק הפועלים, והמניה השילה 2.4%. בכלל פיננסים חתכו היום את המלצתם למניות הבנקיפ הפועלים ולאומי ל"תשואת שוק" בשל העובדה כי הם לא מוצאים "מנועי צמיחה" לפעילותם של הבנקים.

מדד הנדל"ן חזר לתפוס כותרות בעלייה של 1.8%, כאשר מבין המניות בלטה אפריקה שטיפסה ב-3% ודניה סיבוס שעלתה 3.8% והשלימה זינוק של 22% בשבוע. חברת הנדל"ן פאנגאיה שהיתה עד לפני חצי שנה שלד בורסאי ושלתוכה נשפכה פעילות נדל"נית בעיקר ברומניה בעיקר קפצה בכ-40% במחזורים ער של 30 מיליון שקל ללא כל סיבה מיוחדת. מאחורי החברה עומדים בעלי השליטה בחברת קנדה ישראל.

פרוטרום דיווחה גם היא על תוצאות טובות, עם עלייה של כ-20% בהכנסות ל-71.3 מיליון דולר, ועלייה קלה ברווח הנקי ל-7 מיליון דולר. המניה זינקה ב-6.2%.

כי"ל דילגה על הורדת ההמלצה של בנק ההשקעות HSBC מאתמול, שחתך את המלצתו ל"תשואת חסר". המניה, שאיבדה אתמול כ-1% במחזור גבוה בעקבות ההמלצה הקודרת, חזרה לטפס ב-0.4% לקראת הדו"חות הכספיים שיפורסמו מחר. האנליסטים העריכו בשבוע האחרון, כי תוצאות החברה צפויות להיות חלשות יחסית לעומת הרבעון המקביל. החולשה תבוא בעיקרה בעקבות חוזי האשלג שנחתמו רק בחודש יולי ועוררו את משלוחי האשלג שכמעט וקפאו מתחילת השנה עד אז. באקסלנס העריכו, כי על חולשה זו עשוי לפצות שוב מגזר הברום.

טבע המשיכה להתאושש מעט מהנפילה שחזתה בשבוע שעבר. המניה הוסיפה 2.1% גם בעקבות הסכם פשרה עם פייזר לגבי שלוש תרופות אותן השיקה.

רפק קיבלה המלצת "קנייה" מהראל שמציב למניה מחיר יעד של - 32.2 שקל -55% מעל שווייה של המניה בשוק והמניה הגיבה בזינוק של 13%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully