וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ קבע ברוב של שישה שופטים נגד אחד: זוגות הומוסקסואלים יוכלו להירשם כנשואים במרשם האוכלוסין

יובל יועז

21.11.2006 / 9:31

בג"ץ: זוגות חד מיניים שנישאו בחו"ל רשאים להירשם כנשואים בישראל כמו זוגות הטרוסקסואליים הנישאים בחו"ל



זוגות הומוסקסואליים שנישאו בנישואים אזרחיים בחו"ל רשאים להירשם כנשואים במרשם האוכלוסין בישראל - כך קבעו הבוקר (ראשון) שופטי בג"ץ. את פסק הדין כתב הנשיא היוצא של בית המשפט העליון, השופט אהרן ברק. ההחלטה התקבלה ברוב של שישה שופטים נגד אחד.



השופטים קיבלו את עתירתם של חמישה זוגות הומוסקסואליים, שנישאו בנישואים אזרחיים בטורונטו שבקנדה. בני הזוג דרשו בעתירתם ליצור הקבלה בין הכרה בנישואים אזרחיים שעורכים זוגות הטרוסקסואליים לצורך רישום במרשם האוכלוסין בישראל, לבין נישואים אזרחיים של הומוסקסואלים, שמדינות מסוימות מסכימות לערוך. בעתירות, שהאגודה לזכויות האזרח הגישה לפני כשנתיים, נטען כי סירוב משרד הפנים לרשום את בני הזוג כנשואים פוגע בזכותם לשוויון ובזכותם לחיי-משפחה, ומבוסס על "תפישות חברתיות הומופוביות".



השופטים דחו את עמדת הפרקליטות, כי המדינות המכירות בנישואים חד-מיניים אינן יכולות לצפות שמדינת ישראל תכיר בטקסי נישואים כאלה הנערכים באותן מדינות. "לא קיימת בישראל תבנית משפטית מתאימה לנישואים כאלה", הודיעה המדינה לבג"ץ. לדברי האגודה לזכויות האזרח, "פסק הדין מקבל משנה חשיבות בעקבות הסערה הציבורית שהתעוררה סביב שאלת קיומו של מצעד הגאווה בירושלים".



בפסק דין נוסף שכתב ברק ויתפרסם הבוקר ייקבע, האם בני זוג שנישאו בנישואים אזרחיים בקפריסין, ונרשמו על בסיסם כנשואים בישראל, נדרשים לעבור הליך דתי של גירושים אורתודוקסיים ברבנות, או שהם רשאים להסתפק בהליך "אזרחי".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully