וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסימילאק דבקים בהוראות הכנה של אוכל לתינוקות המנוגדות לעמדת משרד הבריאות

אתי אפללו

21.11.2006 / 9:03

במוקדי שירות הלקוחות בחברה מנחים לשמור פורמולות עד ל-48 שעות, בניגוד להנחייתם טרם הפרסום ב- TheMarker



נראה כי חברת פרומדיקו החליטה להיאבק במשרד הבריאות על גבם של הצרכנים. רק שלשום הנחו המוקדניות במוקד שירות הלקוחות של סימילאק את המתקשרים כי לא מומלץ לתת לתינוק בגיל חודש וחצי פורמולה שהוכנה 48 שעות מראש ונשמרה בקירור. הנימוק לכך, כפי שניתן אתמול, היה "בגלל שבגיל הזה התינוקות מאוד רגישים לחיידקים, וככל שהטריות יורדת, גם האיכות יורדת".



ואולם אתמול השתנתה ההנחיה במוקד השירות של החברה: לאימהות שהתקשרו נמסר כי ההוראות המופיעות על גב הקופסא הן נכונות, מדויקות ובאישור משרד הבריאות.



כל זאת, לאחר החשיפה של TheMarker, לפיה חברות מטרנה וסימילאק לא עדכנו את הוראות השימוש על אריזות המוצרים שלהן, בהתאם להנחיות משרד הבריאות מפברואר 2006. הנחיות אלה קובעות כי יש להאכיל את תינוקות בתחליף חלב אם מיד לאחר הכנת הפורמולה, או לשמור את הפורמולה המוכנה בקירור לכל היותר למשך שמונה שעות.



נראה כי חברת סימילאק החליטה לדבוק בהוראות המפורסמות על גב המוצר, בניגוד לעמדת משרד הבריאות וארגוני בריאות בינלאומיים אחרים. ייתכן שזאת משום שמשרד הבריאות לא פנה בדרישה חד משמעית לחברות, אלא העביר את הנחיותיו לבתי החולים, אחיות טיפות חלב ומעונות לתינוקות.



במוקד שירות הלקוחות של סימילאק אמרו אתמול עוד כי משרד הבריאות בדק את הפורמולה, וכי "אם כתוב שניתן לשמור אותה בקירור במשך 48 שעות לאחר הכנתה, אז מותר לעשות כן ולא יגרם כל נזק".יצוין כי הנחיית מוקד שירות הלקוחות של מטרנה נשארה כשהייתה, ולפיה מומלץ לתת את המזון לתינוק מיד לאחר הכנת הפורמולה.



מפרומדיקו, משווקת סימילאק, נמסר כי כל ההנחיות וההמלצות, המופיעות על גבי תווית האריזה של מוצרי סימילאק, עוברות בחינה מדוקדקת וקפדנית של משרד הבריאות בישראל ומודפסות באישורו המלא. "עד לרגע זה לא התקבלו הנחיות חדשות בנושא זה מטעם משרד הבריאות - ולא התבקשנו לערוך שינוי כלשהו".



משתי החברות, מטרנה וסימילאק, נמסר כי הן ישתפו פעולה עם משרד הבריאות בישראל בכל הנחיה שיוציא בעניין, כשיוציאה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully