וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענתבי: דו"חות הכשרה ביטוח מוטעים

ליאור רבינוביץ

21.11.2006 / 12:38

לטענת המפקח על הביטוח, הנהלת החברה הקודמת, בבעלות נמרודי, פירסמה דו"ח בעייתי מבחינה חשבונאית ואקטוארית

מה באמת המצב הכספי של חברת הכשרה ביטוח, שנקנתה לאחרונה על ידי אלי אלעזרא? המפקח על הביטוח במשרד האוצר, ידין ענתבי, הורה לחברה לבצע תיקונים בדו"חות השנתיים של 2005, מאחר שהתגלו טעויות מהותיות בבסיס הערכת עתודות הביטוח והתביעות התלויות בחברה. הודעת המפקח על הביטוח מעוררת את השאלה האם אלי אלעזרא שרכש את חברת הביטוח ממשפחת נמרודי, ידע את מצב החברה וידע על הבעיות בדו"חות.

אלעזרא, בעל חברת הליסינג אלבר, קנה את חברת הביטוח ממשפחת נמרודי, אחרי משא ומתן ארוך שבו התגלה כי תיק ביטוח החיים של הכשרה ביטוח בעייתי, בלשון המעטה. בחודש אוקטובר האחרון התגלה כי עתודות שהעמידה חברת הכשרה ביטוח מול תיק ביטוח החיים אינן מספיקות. חוסר האיזון הוערך ב-15 מיליון שקל. מקורבי אלעזרא מסרו כי העניין ידוע להם והוא מתומחר בתוך המשא ומתן עם נמרודי.

אולם על פי המפקח על הביטוח, הטעויות התגלו גם בביטוח הכללי ולא רק בביטוח החיים. המפקח על הביטוח הודיע כי "הביקורות הציפו כשלים מהותיים בתפקוד הנהלת החברה, הדירקטוריון, אקטואר ביטוח חיים, אקטואר ביטוח כללי ורואה החשבון". זוהי הודעה חמורה ביותר על תפקוד חברת הביטוח תחת בעלותו של נמרודי.

אלעזרא אמר לאחרונה ל-TheMarker, כי הפיטורים הנרחבים בהנהלת החברה והמינויים החדשים כמו מינוי המנכ"ל עופר טרמיצ'י, נועדו לרענן את החברה ולהכניס דפוסי חשיבה חדשים. אולם נדמה כי החלפת כל שדרת הניהול על ידי אלעזרא היא הד להודעה המאוחרת של משרד האוצר בבעיות בהכשרה ביטוח.

הודעת המפקח על הביטוח על הבעיות והטעויות שהתגלו בדו"ח השנתי של 2005, מעוררות את השאלה מדוע לקח למשרד האוצר כמעט שנה לדווח על הטעויות המהותיות בדו"ח 2005. בזמן הזה הצטרפו עשרות אלפי לקוחות חדשים ורכשו פוליסות ביטוח חיים וכללי, בלי לדעת כי לחברה אין את החוסן הדרוש לעמוד בתביעות גדולות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully