וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו וסין משתפות פעולה להכפלת היקף המסחר ביניהן ל-40 מיליארד דולר עד 2010

סוכנויות הידיעות

21.11.2006 / 14:06

כך מסרו מנהיגי שתי המדינות במהלך הביקור הראשון של נשיא סיני בהודו מזה עשור



הודו וסין, שתי הכלכלות בעלות קצב הצמיחה המהיר ביותר בעולם, יעבדו בשיתוף פעולה על מנת להכפיל את היקף המסחר ביניהן במהלך שלוש השנים הקרובות ל-40 מיליארד דולר, מסרו מנהיגי שתי המדינות לאחר מפגש פסגה בדלהי.



נשיא סין, הו ג'ינטאו, הוסיף כי יש מספיק מקום להתפתחות בו זמנית של שתי המדינות. ג'ינטאו אמר את הדברים במהלך ביקור בן ארבעה ימים בהודו - הביקור הראשון של נשיא סיני בהודו מזה עשור.



למרות מחלוקות פוליטיות, הקשרים הכלכליים בין הודו וסין גדלו במהירות בשנים האחרונות ומסחר הדדי בין השתיים צפוי להסתכם ב-20 מיליארד דולר השנה - גידולמשמעותי לעומת העדר מסחר מוחלט לפני שני עשורים. ראש ממשלת הודו, מנמוהן סינג, אמר כי המדינות יעבדו יחדיו על מנת להעלות את מסחר הגומלין ל-40 מיליארד דולר עד 2010. "לשיתוף פעולה בין הודו וסין יש חשיבות גלובלית", אמר סינג.



ממשלת הודו מצפה לתמיכה סינית עבור עסקת אנרגיה גרעינית שלא למטרות צבאיות עם ארה"ב. לפי תנאי העסקה, הודו תקבל גישה לשוק הבינלאומי של הדלק הגרעיני הנמצא בפיקוח רגולטורי חמור ולטכנולוגיות קשורות.



הביקור נועד על מנת לפתור מחלוקות פוליטיים הנעוצות עוד במלחמת הגבולות בין הודו לסין ב-1962. הו אמר כי המאמצים למציאת פתרון יוגברו. היחסים בין המדינות עכורים, בנוסף, על רקע שהייתו של הדלאי למה ו-120 אלף גולים טיבטים בהודו ובשל שיתוף הפעולה האסטרטגי בין סין לפקיסטאן - שכנתה היריבה של הודו. במהלך ביקור הו בהודו לא הוזכר נושא טיבט, כדי לא להביך את הנשיא. ממשלת הודו אסרה על התקהלות של יותר מ-5 אנשים באזור הנשיא כדי למנוע התפתחות הפגנה.



לאחר הפגישה חתמו שני הצדדים על סדרה של 13 הסכמים בנושאי קשרי כלכלה, מסחר, מימון, מידע
, אנרגיה, מדע, טכנולוגיה, חקלאות וחינוך. שני המנהיגים הסכימו שסין תפתח קונסוליה בעיר ההודית כלכותה והודו, מצידה, תפתח קונסוליה בגואנג'ו. 2007 הוכרזה כשנת הידידות והתיירות בין שתי המדינות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully