וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חשיפת TheMarker: אפריקה ישראל דוחה את טענת בטוחה שהחוב של השותף הרוסי לאפריקה לא נרשם בספרים

נתן שבע

21.11.2006 / 15:36

דו"ח בו האשימה כלל פיננסים כי אפריקה ויתרה לכאורה לשותפה הרוסי על כ-100 מ' ד' נחשף אתמול



מאת נתן שבע ושלומי שפר



TheMarker חשף אתמול דו"ח של בית ההשקעות כלל פיננסים בטוחה ממנו עולה לכאורה כי ישראל, שבשליטת לב לבייב, לא רשמה חוב בסך 100 מיליון דולר אותו חייב לה שותפה ברוסיה ואף ויתרה על חוב זה. בעקבות החשיפה, פנתה רשות ני"ע לאפריקה ישראל בדרישה להבהרות ובעקבות כך משגרת היום החברה הודעה לבורסה כי היא דוחה טענות כלל פיננסים מכל וכל.



אפריקה מציינת, כי "מתכונת הפעילות בין אפריקה לבין שותפה מומנה בעיקרה באמצעות הלוואות שהעמידה אפריקה או על ידי מוסדות פיננסיים (בערבות של אפריקה) למעט הלוואות בסך כולל של כ-6 מיליון דולר שהועמדו על ידי השותף. לא חל כל שינוי במעמדן של הלוואות החברה או ברישומן בספרי החברה ובספרי החברה המשותפת (הכוללת את הפעילות ברוסיה שבשליטת השניים). החברה המשותפת ממשיכה לחוב בהלוואות החברה במלואן, ואילו החברה עודנה זכאית להחזר מלא של הלוואות החברה. אפריקה דוחה בתוקף כל טענה העלולה להשתמע מהסקירה שהוזכרה בפרסומים בעיתונות ובכלל זאת, כל טענה בדבר אי רישום חוב בספרי החברה".



ראשית הסיפור בהסדר אליו הגיעה אפריקה עם שותפה לגבי האחזקה בחברה המרכזת את פעילות השניים ברוסיה. על פי ההסכם יעלה שיעור האחזקה של אפריקה בחברה מ-72% ל-80% (ובמקביל יצמצמו אחזקותיו של השותף) בתמורה להחזר של 6 מיליון דולר לשותף. בכלל פיננסים הסבירו כי לכאורה מוכר השותף 8% בחברה, ששווייה 2-1.5 מיליארד דולר (שווי נגזר למניות - 150 מיליון דולר), בתמורה ל-23 מיליון דולר כאשר ההסבר הרשמי לכך הוא הקשיים של השותף לממן את ההשקעה.



האנליסט יובל בן זאב כתב כי למעשה נוצר לשותף חוב של כ-100-70 מיליון דולר לאפריקה. חוב זה לא רשום בספרים אלא על 'צעטלע' (פיסת נייר קטנה), כך לדברי האנליסט, שנתן השותף ללבייב. בתמורה לוויתור על החוב, החזיר השותף 8% מהחברה בהנחה משמעותית. "מי יודע מה עוד מוחבא בכיסים, ואולי זו דרך ביצוע העסקים ברוסיה", סיכמו בציניות בכלל פיננסים את הסקירה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully