וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'י פי מורגן ו-CIBC העלו המלצה לצ'ק פוינט לאחר הרכישה; פסגות אופק ואוסקר נותרים זהירים

שירלי יום-טוב

21.11.2006 / 16:25

פסגות אופק: מחיר העסקה אגרסיווי מדי; CIBC: המחיר לא זול אך תואם לעסקות אחרות בשוק



586 מיליון דולר עבור חברה עם הכנסות של כ-90 מיליון דולר בשנה - מחיר יקר או סביר? האם פרוטקט דטה - החברה השוודית הנרכשת - תביא עמה רוח חדשה , מעבר לתוספת בשורת ההכנסות והרווח? אלה חלק מהשאלות שעולות בסקירות האנליטיות על צ'ק פוינט ביממה האחרונה, לאחר הודעת החברה על רכישת פרוטקט דטה.



אי אפשר לומר שכל האנליסטים התייצבו מיד לימינה של צ'ק פוינט, עם אנליזות נטולות ביקורת. בפסגות אופק, למשל, הרימו גבה לגבי המחיר שמשלמת צ'ק פוינט, אך ב-CIBC לעומת זאת - תומכים נלהבים של צ'ק פוינט בשנים האחרונות - העלו המלצה לחברה וגם את מחיר היעד.



"מהלך הרכישה מחזיר את צ'ק פוינט לקבוצת חברות הצמיחה. צמיחה זו, לצד יכולות ההתייעלות של צ'ק פוינט ויכולתה להרחיב את מכירות פוינטסק (החברה הבת של פרוטקט דטה וליבת הפעילות) יוצרות לדעתנו רוח חדשה בחברה", כתב הצוות האנליטי של CIBC. בנוסף, העלו האנליסטים את ההמלצה ל"תשואת יתר" עם מחיר יעד של 27 דולר למניה - 23% מעל מחירה הנוכחי.



ב-CIBC ציינו ששווי העסקה משקף מכפיל רווח של 28-23 ומכפיל מכירות של 6-5 ל-2007 - "לא זול אך בהחלט תואם לעסקות המתבצעות בשוק, בייחוד כשמדובר על רכישות של חברות בעלות צמיחה חזקה".



פרוטקט דאטה פועלת בתחום הגנה על מידע המאוחסן במכשירי קצה כמו מחשבי כף יד. האנליסטים מציינים כי בתחום זה החלה לפעול באחרונה מיקרוסופט, שגירסתה הסופית עדיין לא הושלמה. גם מקאפי נכנסה לתחום לאחרונה באמצעות רכישה, אך להערכתם, היתרון היחסי של צ'ק פוינט הוא בשילוב המערכות כולן תחת מערכת הניהול של המוצרים הוותיקים של צ'ק פוינט.



גם ג'י פי מורגן אהב את העסקה והעלה המלצה לצ'ק פוינט ל"משקל יתר". להערכת בית ההשקעות, רכישת פרוטקט דטה ממצבת את צ'ק פוינט בשוק מפתח צומח", נכתב.



בסקירה של האנליסט גרי רסקין מפסגות אופק נמצא נתון מעניין: חברת פתרונות האבטחה סימנטק העריכה שעל מחשב נישא מצוי, נמצא מידע ארגוני בשווי של כמיליון דולר - מה שמגביר את החשיבות של אבטחת מידע הנמצא על מכשירי קצה.



רסקין רואה את רכישת החברה כחיובית משתי סיבות: "צ'ק פוינט עושה סוף סוף שימוש בהר המזומנים שברשותה - כ-1.6 מיליארד דולר, וגם - פוינטסק עשויה להתאים לצ'ק פוינט מבחינה אסטרטגית. העולם הופך להיות נייד יותר ולכן החברה שמתמחה באבטחת מכשירים ניידים, יכולה להוות מנוע צמיחה שכה חסר לצ'ק פוינט כיום". בצד השלילי של המאזן ציין רסקין כי המחיר אותו משלמת צ'ק פוינט עבור החברה נראה לו אגרסיווי למדי. בנוסף, לצ'ק פוינט אין ניסיון רב במיזוג חברות. "חברה שמונה כ-1,500 עובדים צריכה לקלוט 200 עובדים, כך שהמיזוג עשוי להיות אתגר לא פשוט". רסקין מותיר המלצת "תשואת שוק" עם מחיר יעד של 22.5 דולר.



מי שנראה נלהב בצורה הפחותה ביותר מהעסקה, הוא האנליסט אהוד איזנשטיין מבית ההשקעות אוסקר גרוס, שנותר עם המלצת "נייטרלי" ומחיר יעד של 20 דולר. איזנשטיין סבור שהכרזת צ'ק פוינט על הרכישה ואסטרטגיית מוצרים חדשה עליה דיבר גיל שויד, המנכ"ל, תסייע לצ'ק פוינט לגשת בצורה טובה יותר אל לקוחותיה, ולייצר צמיחה. עם זאת, הוא ממתין למידע נוסף אודות התקדמות העסקה, בטרם יהפוך ל"שורי" יותר על המניה. אוסקר מסקרים את צ'ק פוינט בהמלצת "החזק", מפברואר השנה, אז נסחרה המניה במחיר של כ-21 דולר. צ'ק פוינט אמנם צנחה עד למחיר של 16.5 דולר ביולי, אך זינקה מאז למחיר של 22 דולר. במסחר לפני הפתיחה היא מוסיפה כ-2.5%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully