וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן ההון סיכון סטפס ונצ'רס מסיימת את פעילותה ומפסיקה להשקיע בחברות סטארט אפ טכנולוגיות

גיא גרימלנד

21.11.2006 / 18:01

כך נודע ל-TheMarker; הקרן מחסלת את השקעותיה בחברות הפורטפוליו שלה



הקרן סטפס ונצ'רס (Steps Ventures) מסיימת את פעילותה, מפסיקה להשקיע בחברות סטארט אפ טכנולוגיות ומחלקת דיווידנדים למשקיעים מהאחזקות שעוד נותרו לה בחברות הפורטפוליו - כך נודע ל-TheMarker.



הקרן הורכבה משתי ישויות: צעדים ומהלכים, כאשר הראשונה שימשה כחברת ניהול והמשקיעה הגדולה במהלכים (המחזיקה 43% במהלכים). סטפס ונצ'רס נחשבת לאחת מהקרנות הוותיקות ביותר בתחום ההון סיכון הישראלי. היא הוקמה בסוף שנת 92' על ידי מאיר כפיר, יואב קפלן צבי לובצקי, עמנואל קוק ודוד ויסברג מקבוצת גחלת-איי בי איי. הקרן כחלק מהדור הראשון של קרנות ההון סיכון שהחלו לפעול באותה העת בישראל - דור קרנות יוזמה, שהוקמו בסיוע ממשלתי ובגיבוי משקיעים זרים.



לאחר שגייסה כ-20 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים ישראלים שונים, ביניהם מגדל, בנק יהב, כלל ביטוח וקופות הגמל של מזרחי, החלה סטפס ונצ'רס להשקיע בחברות ישראליות. הקבוצה נודעה בכך שלקחה סיכון גדול וביצעה גיוסי סיד, בתקופה שהדבר לא היה פופולארי. ב-96' נכנסה קבוצת אריסון כמשקיעה בחברת הניהול צעדים והפכה לבעלת המניות הגדולה בחברה, עם החזקות בהיקף של 41.3%. גחלת החזיקה בכ-25.3% וכפיר וקפלן ב-16.7%.



ההשקעות הראשונות של סטפס ונצ'רס היו בשתי חברות שנמנו אז עם קבוצת דוידי גילה - DSPC ו-DSPG. הראשונה נמכרה לאינטל תמורת 1.6 מיליארד דולר, ולאחר מכן למארוול תמורת 600 מיליון דולר. DSPG הונפקה בנאסד"ק.



לרוב, ההשקעה הממוצעת בחברות היתה של כמיליון דולר, וסטפס ונצ'רס מימשה פי 5-4 על הכסף בהשקעות אלו. חברה נוספת שסטפס ונצ'רס השקיעה בה היא ואלור, שהונפקה בבורסה הגרמנית. סטפס השקיעה בה כמיליון דולר, ועשתה רווח גדול פי 20 על הכסף. עוד חברה שכפיר וקפלן השקיעו בה היא יורוקום תקשורת סלולרית. התוצאה של אותה השקעה היתה טובה מאוד, וסטפס ונצ'רס מימשה פי 8 על השקעתה. חברה נוספת שסטפס ונצ'רס גזרה ממנה קופון היא פאוור דיזיין, שנמכרה לאחרונה למיקרוסמי תמורת 245 מיליון דולר. סטפס השיגה מימוש נאה של פי 4 על הכסף בחברה זו, גם באקורד נטוורקס שיצאה להנפקה בנאסד"ק ונמכרה לפוליקום.



בסופו של דבר הצליחה סטפס ונצ'רס להגיע למימוש עם מחצית מחברות הפורטפוליו שבהן השקיעה. השאר נמחקו, או שאחזקותיה של סטפס ונצ'רס דוללו על ידי משקיעים חדשים. לקרן נותרו החזקות משמעותיות במנגו DSP, בהיקף של 10%. היא צפויה לחלק את מניותיה בחברה למשקיעיה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully