וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון גרוע לאראל-נט: ההכנסות צנחו ביותר מחצי וההפסדים תפחו ל-12.4 מ' ש'

שלומי גולובינסקי

12.8.2001 / 15:10

ההכנסות ירדו ל-6.2 מ' ש'; מנכ"ל החברה, עמיחי סובול: "היה לנו רבעון קשה, כמו שלכולם בשוק קשה"

יצרנית מערכות הטלפוניה אראל-נט מסכמת היום עוד רבעון גרוע, שמעמיד בסימן שאלה גדול את המשך יכולתה לשרוד בשוק התקשורת הקשה. אראל-נט השלימה לפני קצת יותר מחודש גיוס הון של כ-20 מיליון שקל, בעיקר מבעלי המניות הקיימים שלה. ללא גיוס הון זה, סביר להניח כי אראל-נט היתה מגיעה לסף פשיטת רגל כבר בימים אלה, שכן יתרת המזומן בקופתה של החברה בסוף הרבעון השני הידרדרה ל-880 אלף שקל בלבד.

קצב שריפת המזומנים באראל-נט עדיין נותר גבוה, וברבעון השני של השנה שרפה החברה כ-9 מיליון שקל. המשמעות היא, שגיוס ההון של אראל-נט יכול להספיק לה, אם להסתמך על העבר, עד לסוף השנה. על בעלי המניות באראל-נט נמנים פועלים השקעות וקפל הסינגפורית. חברת אלרון בחרה שלא להשתתף בגיוס ההון האחרון של החברה, וכתוצאה מכך ירדו החזקותיה אל מתחת ל-5% החזקות בעלי עניין.

אולם אלה רק חלק מהחדשות הרעות. ההמשך קשור לתוצאות הכספיות עצמן, שמצביעות על ירידה חדה במחזור המכירות של החברה. אם ברבעון הראשון של השנה הצליחה אראל-נט לרשום צמיחה נאה בהכנסות ל-13.6 מיליון שקל, נתון שהוביל את ראשי החברה לפזר תחזיות אופטמיות יחסית, הרי שההכנסות ברבעון השני כבר נפלו ל-6.2 מיליון שקל בלבד.

בשורה התחתונה המצב חמור עוד יותר. אראל-נט רשמה הפסדי שיא של 12.4 מיליון שקל, בעיקר תוצאה של עלייה חדה בהוצאות מכירה ושיווק, עלייה עוד יותר חדה בהוצאות הנהלה וכלליות, ואפילו הוצאות מימון של 1.1 מיליון שקל.

אראל-נט עוסקת בפיתוח מוצרים המאפשרים אספקת שירותי טלפוניה על גבי רשתות IP. המערכות מתוצרת החברה, כמו I TONE PRIME, מהוות פלטפורמה חדשנית למתן פתרונות ושירותים ייחודיים בתחום ה-VOIP.

עמיחי סובול, מנכ"ל אראל-נט: איך אתם מסכמים את הרבעון?

"היה לנו רבעון קשה, כמו שלכולם בשוק קשה. יש האטה, אבל אנחנו לא רואים ביטולים או עצירה של הזמנות".

בכל זאת, ברבעון הראשון מכרתם יותר מכפליים.

"הרבעון הראשון ייצג תקופה של מאמצים. הרבעון השני מתאפיין בזה שהלקוחות התעכבו בהזמנה. בדרך כלל לוקח 6-9 חודשים".

קצב שריפת המזומנים שלכם גבוה מאוד.

"זה היה נכון. אחרי שגייסנו את הכסף, עשינו פעולות התארגנות כמו אי הגדלת מלאים, שמרנו רזרווה לחובות וקיצצנו בכוח אדם, כאשר פיטרנו כ-15% מעובדי החברה. בנוסף, הפחתנו בצורה מדורגת כ-4%-10% בהוצאות שכר, כשאת הקנס הגבוה ביותר סופגים המנהלים שצריכים להפחית כ-10% משכרם. בסך הכל הצלחנו בדרך זו להפחית כ-20% ויותר מהוצאות החברה, וזאת מבלי להוריד מגרף המשימות של החברה כהוא זה".

אפשר בכלל לצמוח בשוק תקשורת כל כך קשה?

"מסתבר שכן. יש האטה אבל אין עצירה מוחלטת. יש פרויקטים שנמשכים, דווקא אצל הלקוחות היותר מבוססים כמו טליה השוודית".

איזו מגמה אתם רואים ברבעון השלישי?

"המאפיין של כל הרבעונים זה שההזמנות באות בחודש האחרון. אין לי כרגע דיווח של האנשים שלנו שנמצאים בשדה, או מהמפיצים שלנו, שיש ביטולים. אז נהיה יותר צנועים בתחזיות שלנו לעתיד, אבל בגדול השוק לא נחרב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully