וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דסק"ש הזרימה לגלובקול הלוואות בעלים ב-63 מיליון שקל; שווי החברה המינימלי לצורך המיזוג: 67 מיליון שקל

ערן גבאי

22.11.2006 / 8:47

מאז המיזוג הוזרמו עוד 12 מיליון שקל; צבי יוכמן יהיה גם יו"ר נטוויז'ן



לקראת המיזוג שבין חברות קבוצת אי.די.בי - נטוויז'ן, ברק וגלובקול - מתפרסם הבוקר המתאר להסכם. במתאר קיימת לראשונה התייחסות של הקבוצה לפערי השווי בין ההשקעה בברק של קרן סקיי של צבי יוכמן, באפריל 2006 לפי שווי חברה של 68.8 מיליון דולר - אחרי התחייבות להזרמה של 32 מיליון דולר - לבין העסקה למכירת מניות מתב בברק לכלל, 3 חודשים מאוחר יותר בלבד, לפי שווי חברה של 77.8 מיליון דולר. "לצורך עסקת רכישת מניות מתב, נלקחו בחשבון המניות שהוקצו והמניות הניתנות למימוש בהמרת אג"ח, וכן כספים שהוזרמו במסגרת עסקת כלל תעשיות וסקיי. בנטרול אלה - שווי החברה בעסקות דומה", נקבע בהודעת הקבוצה.



עוד עולה מהמתאר כי עד למועד הסכם המיזוג, העניקה דסק"ש לחברת גלובקול הלוואות בעלים בהיקף של 63 מיליון שקל, כששווי גלובקול, על פי העבודה הכלכלית שערכה חברת טריגר פורסייט, נאמד בכ-90-67 מיליון שקל - כך ששוויה של החברה בניכוי הלוואות הבעלים הוא 27-4 מיליון שקל. אלא שמאז הסכם המיזוג מה-6 בספטמבר ועד היום, העבירה דסק"ש לגלובקול הלוואות בעלים בהיקף של 12 מיליון שקל, ואלו צפויות להמשיך ולגדול ב-5 מיליון שקל מדי חודש.



עוד מתגלה כי דסק"ש העניקה ערבויות לכמה בנקים בגין פעילות המפ"א (טלפוניה פנים ארצית) של גלבוקול: לבנק לאומי בהיקף של 10 מיליון שקל, ולבנק הבינלאומי בהיקף של 5.3 מיליון שקל.



צבי יוכמן, שנבחר בחודשים האחרונים לתפקיד יו"ר ברק על אף היותו בעל מניות מיעוט בחברה, צפוי להיבחר גם כיו"ר נטוויז'ן. הקרן של יוכמן, סקיי, תיתן לנטוויז'ן שירותי יעוץ ל-3 שנים בהיבטים תפעוליים, ניהוליים ופיננסיים תמורת כ-15 אלף דולר בחודש, בעוד ששירותים דומים ניתנו על ידי סקיי לברק תמורת 10 אלף דולר בחודש.



ההסכם עליו חתמה בשנה האחרונה ברק עם חברת תקשובים להעברת כל פעילות מוקדי השירות של החברה לניהול ואחריות תקשובים, הקטינה את מצבת כוח האדם של ברק ב-60% לכ-239 עובדים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully