וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית האלומיניום אלקואה תפטר 5% מכוח העבודה שלה ברחבי העולם - תקצץ 6,700 משרות

טלי גולדשטיין

22.11.2006 / 9:02

הקיצוצים העתידיים הם חלק מתוכנית ארגון מחדש והעלאת רווחים



יצרנית האלומיניום האמריקנית אלקואה (סימול AA) מתכננת לקצץ 6,700 משרות ברחבי העולם במהלך השנה הקרובה, כחלק מתוכנית ארגון מחדש ומאמץ להעלות רווחים, נמסר מהחברה.



אלקואה הודיעה עוד, כי תיצור מיזם משותף עם יצרנית האלומיניום הנורווגית סאפא גרופ (Sapa), שבבעלות קונצרן אורקלה (Orkla), אשר ישלב את טכנולוגיית דחיסת האלומיניום של אלקואה עם טכנולוגיית הפקת וחיתוך האלומיניום של סאפא.



אלקואה מעסיקה 6,400 עובדים ב-22 מפעלי דחיסת אלומניום בשמונה מדינות. שלושת המפעלים הנוספים שאינם כלולים במיזם - באוהיו, ג'ורג'יה ופלורידה - יימכרו, נמסר מאלקואה.



סאפא מעסיקה בעסקי חיתוך האלומיניום כ-6,000 עובדים ב-18 מתקנים ב-12 מדינות.



המיזם החדש יושלם עד סוף הרבעון הראשון של 2007, ויהיה בבעלות עיקרית של אורקלה ויופעל על ידי סאפא. מאורקלה נמסר כי היא מתכננת להנפיק את המיזם לציבור, בסופו של דבר.



סגירת המפעלים והמיזוג המתוכנן יחסכו לאלקואה כ-125 מיליון דולר בשנה, לפני מס. אלקואה מקצצת למעשה 5% מכוח העבודה שלה, המונה 129 אלף עובדים ב-44 מדינות בעולם.



אלקואה פירסמה את תוצאות הרבעון השלישי בתחילת אוקטובר. היא רשמה תוצאות מאכזבות וייחסה אותן לירידה במחירי האלומיניום, עלויות גבוהות יותר וחולשה במגזרי המכוניות והבנייה. אלקואה, אמנם, יותר מהכפילה את רווחיה ברבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, ל-537 מיליון דולר, אך תחזיות האנליסטים היו לרווח גבוה יותר. "על מנת להמשיך לצעוד קדימה עלינו לנקוט בצעדים חדשים כדי לייצר מקסימום רווח", אמר מנכ"ל אלקואה, אלן בלדה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully