וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק העולמי: הפער בין העשירים לעניים בסין התרחב בתקופה שבה כלכלת סין צמחה בקצב שנתי של כ-10%

סוכנויות הידיעות

22.11.2006 / 9:47

ההכנסה הממוצעת ב-10% ממשקי הבית העניים במדינה ירדה ב-2.5% בשנתיים שעד 2003



הפער בין העשירים לעניים בסין התרחב, בזמן שבו המדינה נהנתה מצמיחה כלכלית מהירה ויצירה נרחבת של הון - כך נמסר בדו"ח של הבנק העולמי שהוגש לממשלת סין - פירסם אתר ה"וול סטריט ג'ורנל".



בשנתיים שעד 2003, תקופה שבה כלכלת סין התרחבה בקצב שנתי של כ-10%, ההכנסה הממוצעת ב-10% ממשקי הבית העניים במדינה ירדה ב-2.5%. "זהו נתון חשוב ביותר. במידה שהוא מדויק, הוא מטיל בספק את הטיעון שגאות מרימה עימה את כל הספינות", אמר ברט הופמו, הכלכלן הראשי בסניף הבנק העולמי בסין, דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל". כמו כן, הנתונים קוראים תיגר על המודל ההתפתחותי של סין, אשר הוצג על ידי כלכלנים כמופת ודוגמה לכלכלות מתפתחות אחרות.



לפי הדו"ח, באותה תקופה, ההכנסה בקרב 10% מהעשירים בסין עלתה ביותר מ-16%.



אמת המידה לעוני של הבנק העולמי היא הכנסה של דולר או פחות ליום. כ-130 מיליון סינים נכללים בקטגוריה זו, לפי הדו"ח. הבנק העולמי עדיין לא סיים את ניתוחיו ולכן לא פירסם מסקנות בנוגע לנתונים, נכתב ב"וול סטריט ג'ורנל". "לפי הנתונים שגילינו, העניים שנפגעו מהירידה בהכנסה המשיכו לצרוך בעזרת בזבוז של חסכונות", אמר הופמן.



מסקנה אפשרית היא שרשת ביטחון חברתית חזקה הכוללת ביטוח רפואי ודמי אבטלה - יכולה לעזור לעניים להחזיר לעצמם רמת חיים גבוהה יותר.



הופמן אמר כי רק כ-30%-20% מהעניים בסין נשארים במצב זה לאורך זמן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully