וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל ביטוח רוכשת את גארד האמריקאית ב-120 מ' ד'

ליאור רבינוביץ

22.11.2006 / 11:29

אביגדור קפלן: הפרמיות בביטוח אלמנטרי בארה"ב עומדות על חצי טריליון דולר בשנה

כלל ביטוח רואה את עתידה בשוק האמריקאי. אביגדור קפלן, מנכ"ל כלל ביטוח, הודיע על רכישת חברת הביטוח Guard Financial Group, שעוסקת בתחום פיצוי תאונות עבודה. סכום הרכישה - כ-120 מיליון דולר במזומן - תמורת 100% ממניות החברה. בנוסף, יקבלו הבעלים הקודמים עמלות על הרווחים, שיקפיצו את עלות הרכישה ל-135 מיליון דולר. גארד הוקמה ב-1982 על ידי יהודה שובל ואשתו, סוזן. משרדיה של החברה ממוקמים בפנסילווניה, והיא פועלת בעיקר בחוף המזרחי.

חברת הביטוח גארד עוסקת בתחום ביטוחי שלא קיים בישראל - ביטוחי חובה למעסיקים - שנועדו לפיצוי עובדים. קפלן, מנכ"ל כלל ביטוח, אמר כי תחום הכיסוי מזכיר את הביטוח הלאומי הישראלי. היקף הפרמיות בתחום הוא כ-50 מיליארד דולר, עשירית מכלל הפרמיות בביטוח אלמנטרי בארה"ב.

גארד, בבעלות הזוג שובל, נבחרה אחרי סבב מחוף לחוף שערכה כלל ביטוח בין 40 חברות ביטוח קטנות ובינוניות שאותו אירגן בית ההשקעות KBW. מטעם כלל ביטוח, הוביל אתהמהלך החיפושים והרכישה שי פוגל, משנה למנכ"ל ואחראי על האגף האקטוארי. פוגל אמר כי לחברה צוות ניהולי מרשים, מערכות מחשב מפותחות ופוטנציאל עסקי משמעותי (רישיון לפעול ב-44 מדינות ברחבי ארה"ב).

כלל ביטוח מסרה כי בשנת 2005 עמד הרווח של גארד על 17 מיליון דולר. כלל ביטוח החליטה להתאים את המאזנים על פי הערכות אקטואריות שמרניות יותר, ולהוריד את הרווח הנקי המדווח ל-15 מיליון דולר. קפלן אמר כי החברה רווחית כבר היום - עם 33 אלף לקוחות - שכבר היום ניתן להציע להם כיסויים ביטוחיים אלמנטריים נוספים.

כלל ביטוח פועלת בחו"ל מזה מספר שנים. ב-2001 יצאה החברה דרך פעילות הברודגייט (הסינידקט) בלונדון. אולם, בשנה האחרונה החברה ביצעה מהלכים נועזים יותר - הקמת חברת ביטוח ברומניה, שאמורה לקבל רישיון בקרוב מהמפקח על הביטוח הרומני ורכישת הפעילות בארה"ב.

כלל ביטוח רואה בפעילות בארה"ב מנוף מרכזי להתרחבות. שוק הביטוח בישראל הוא רווי ותחרותי, וכלל ביטוח - שכבר היום היא חברת הביטוח הגדולה בישראל (או השנייה אחרי , תלוי את מי שואלים) - הודיעה כי התרחבות ראויה נמצאת מעבר לים. ארה"ב נבחרה כיעד מועדף בגלל "השפה, החשבונאות והאקטואריה", לדברי קפלן.

שוק הביטוח האמריקאי מהווה 45% משוק הביטוח העולמי. היקף הפרמיות בביטוח אלמנטרי (כללי) בלבד עומד על 550 מיליארד דולר. תחום ביטוח החיים, שהיום כפוף לתחום החיסכון ארוך הטווח - גדול בהרבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully