וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גליל מדיקל של אלרון מפרקת את השותפות עם GE באונקורה ותרכוש חלק מפעילות החברה ב-20 מיליון דולר

עומרי כהן

22.11.2006 / 11:43

לצורך הרכישה מגייסת גליל 20 מיליון ד' מקרנות הון סיכון; אחזקתה של אלרון תצטמצם בכמחצית



גליל מדיקל נפרדת לשלום מהשותפות עם GE הלת'קר בסטארט אפ אונקורה, יוצאת לגיוס הון נרחב ומקטינה את תלותה בחברת , זרוע ההשקעות בחברות טכנולוגיה של קבוצת אי.די.בי, המחזיקה כיום ב-40% ממניותיה.



גליל נמצאת כיום במגעים למכירת אחזקותיה (25%) בחברת אונקורה לשותפתה GE הלת'קר, המחזיקה ביתרת 75% מהמניות. במקביל, תרכוש גליל מדיקל את עסקי הקריותרפיה (טיפול בהקפאה) של אונקורה, הקשורים לתחום הטיפול בדרכי השתן (אורולוגיה), תמורת 20 מיליון דולר במזומן.



לצורך מימון הרכישה, התחייבו קרנות הון הסיכון האמריקאיות: תומאס, מקנרני אנד פרטנרס ודה ורטיקל גרופ, להשקיע במשותף 40 מיליון דולר בגליל מדיקל, במסגרת סבב השקעה נוסף שתבצע החברה. השתתפותם של אלרון ושל בעלי המניות האחרים בגליל מדיקל בסבב הגיוס הנוכחי, יוגבל להמרת הלוואות בעלים בהיקף של 4 מיליון דולר למניות. לאחר השלמת הגיוס, יצטמצם שיעור אחזקתה של אלרון בגליל מדיקל ל-21% בלבד.



אונקורה נוסדה ב-2003 כתוצאה ממיזוג של עסקי האורולוגיה של גליל מדיקל עם עסקי הטיפול בקרינה של חברת אמרשאם, הנמצאת כיום בבעלותה המלאה של GE הלת'קר. השלמת העסקה מותנית עדיין בחתימה על הסכם מחייב בין הצדדים.



אתמול דיווחה אלרון על הפחתה ניכרת בשיעור אחזקה בחברת סטארט אפ אחרת, 3DV מיקנעם. במסגרת סיבוב השקעה חדש, התחייבו קרן הון הסיכון הישראלית פיטנגו וקרן הון הסיכון האמריקאית קליינר פרקינס קואלפילד אנד באיירס, להשקיע במשותף 15 מיליון דולר בחברה. אלרון, בעלת השליטה הנוכחית (62%) ב-3DV, בסבב הגיוס הנוכחי, תוגבל להמרת הלוואות בעלים בהיקף של 5.1 מיליון דולר למניות. לאחר השלמת הגיוס, יצטמצם שיעור אחזקתה של אלרון ב-3DV ל-38% בלבד.



חברת 3DV מערכות פיתחה והשיקה טכנולוגיית ייחודית למצלמות וידיאו, אשר ביכולתה ללכוד את מימד העומק של חפצים בזמן אמת. הטכנולוגיה מאפשרת קבלת תחושה של תנועה וזיהוי צורות מרחב תלת-מימדי מוגדר. באלרון ציינו היום, כי 3DV שואפת להתחיל באספקה של שבבי מצלמה לשוק משחקי הוידיאו ולשוק המצלמות למחשבים אישיים.



אלרון, זרוע ההשקעות בטכנולוגיה של קבוצת אי.די.בי (47.6%), סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2006 בהפסד של 14.4 מיליון דולר (50 סנט למניה בדילול מלא), לאחר שהרוויחה 46.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי של 2006 רשמה אלרון הפסד של 4.4 מיליון דולר, לעומת רווח של 4.8 מיליון דולר, שנרשם ברבעון המקביל ב-2005.



מניית אלרון מגיבה היום להודעה בעלייה של 0.4% ל-52.4 שקל, במחזור ער של 1.2 מיליון שקל, במסגרת המסחר בבורסת תל-אביב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully