וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כור מוכרת את אחזקותיה באלביט מערכות

אסף רותם

22.11.2006 / 15:04

מוכרת כ-5.5% מהמניות למיקי פדרמן תמורת כ-70 מיליון דולר. כור דיווחה על צניחה של 67% ברווח

חברת האחזקות כור מוכרת את מרבית אחזקותיה באלביט מערכות - כ-5.5% - למפעלי פדרמן של מיקי פדרמן תמורת כ-70 מיליון דולר. מחיר העסקה משקף לאלביט מערכות שווי של 1.27 מיליארד דולר - כ-5% מתחת לשווייה של אלביט מערכות היום בבורסה בתל אביב. כור מצפה לרשום רווח הון של כ-12 מיליון דולר כתוצאה מהמכירה.

רענן כהן, מנכ"ל כור: "אני שמח על חתימת העסקה למכירת השקעה פיננסית משמעותית זו, אשר בבעלות כור. העסקה צפויה להניב לכור תזרים מזומנים ניכר בסך כ-70 מיליון דולר".

כרגיל, כאשר הודעה חזקה מקדימה את הדו"ח, הרי שהדו"ח מכיל כנראה מספרים לא נעימים. ואכן, כור פירסמה דו"ח חלש, ובו צניחה של כ-66% ברווחיה ברבעון השלישי, מ-21.6 מיליון שקל ברבעון המקביל לכ-7.3 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2006. הרכישות המסיוויות של מניית החברה הבת מכתשים אגן, בהן החלה כור מרגע שנרכשה על ידי אי.די.בי, הסבו נזק של 14 מיליון שקל, בשל נפילתה של מניית מכתשים במהלך הרבעון השלישי, על רקע הרעה בביצועים. כור רכשה מניות מכתשים בכחצי מיליארד שקל והיא מחזיקה כעת בכ-40% ממניות מכתשים. ברבעון המקביל, אגב, נהנתה כור מרווח הון בהיקף של 11 מיליון שקל על מכירת אחזקותיה בתדיראן קשר.

כור היא חברת אחזקות ומושפעת ממימושים תדירים. בהיעדרם של אלה, תוצאותיה נפגעות משמעותית: רווחיה בתשעת החודשים של 2006 הסתכמו בכ-15 מיליון שקל - צניחה של 94% לעומת הרווח בשנה הקודמת - 195 מיליון שקל - שכלל רווחי הון על מכירת מניות מכתשים אגן ותדיראן קשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully