וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק עולה ב-0.2%

עומר שרביט

22.11.2006 / 16:39

אלווריון עולה ב-1.8% על רקע מכירת פעילות הסלולר. צ'ק פוינט משילה 0.1% וקומברס עולה ב-0.3%

יום לפני חג ההודיה, המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים קלות על רקע תוצאות חיוביות מהצפוי של יצרנית המחשבים דל. דאו ג'ונס עולה ב-0.04%, נאסד"ק מוסיף 0.26% וה-S&P 500 עולה ב-0.08%. קומברס עולה ב-0.3%, צ'ק פוינט משילה 0.1% ואלווריון עולה ב-1.8%.

סקירת טרום מסחר

מחר לא יתקיים בוול סטריט מסחר לרגל חג ההודיה, אולם רגע לפני יציאת המשקיעים לחופשה, עשויות בורסות וול סטריט ליהנות מיום חיובי נוסף, הודות לתוצאות כספיות טובות מהצפוי של יצרנית המחשבים האישיים השנייה בגודלה בעולם, דל קומפיוטר. כשעה לפני הפתיחה מצביעים החוזים העתידיים על עליות של עד 0.2% במדדי המניות המובילים. לרגל החג, עשויים מחזורי המסחר בשוק להיות נמוכים מהצפוי, עקב רצונם של המשקיעים להקדים את יציאתם לחופשה.

באיחור של שבוע דיווחה דל על גידול של 3.6% בהכנסות ברבעון השלישי ל-14.4 מיליארד דולר, ועל רווח תפעולי גבוה מהצפוי של 824 מיליון דולר, או 30 סנט למניה - 6 סנט מעל לתחזיות האנליסטים. במקור, היתה דל אמורה לפרסם את דו"חותיה הרבעוניים ב-16 בנובמבר, במקביל לפרסום תוצאותיה של מתחרתה, HP. אולם, היא דחתה ברגע האחרון את פירסומם עקב קשיים בעריכת מאזניה הכספיים, בשל חקירה חשבונאית המתנהלת נגדה. גם התוצאות שפורסמו אתמול היו חלקיות בלבד.

עוד לפני חופשת ההודיה, יפורסמו היום בוול סטריט נתוני אמון הצרכנים בארה"ב לסוף השבוע האחרון של נובמבר. על-פי תחזיות האנליסטים, צפוי מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לעלייה קלה של 0.7 נקודות, לרמה של 93 נקודות. זאת, לאחר שאיבד 1.3 נקודות במחצית הראשונה של החודש.

הנתונים השבועיים על תביעות האבטלה בארה"ב יפורסמו גם הם. מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה עלו בשבוע שעבר ב-2,000, לרמה של 310 אלף תביעות חדשות. זאת, לאחר ירידה בשיעור זהה שנרשמה שבוע קודם לכן.

במגזר האנרגיה יפורסמו הנתונים השבועיים על היקף מלאי הנפט והדלקים בארה"ב. בינתיים יורד מחיר הנפט הגולמי ב-23 סנט ל-59.94 דולר לחבית.

את ההודעה המשמעותית של היום סיפקה יצרנית ציוד התקשורת לרשתות אלחוטיות בפס רחב, אלווריון. שנתיים לאחר שרכשה את חברת אינטרווייב תמורת 40 מיליון דולר, הודיעה היום אלווריון על מכירת חטיבת הסלולר הנייד שלה (CMU), המבוססת על אינטרווייב, תמורת 15 מיליון דולר בלבד. המכירה תתבצע באמצעות שטרי חוב, הניתנים לפירעון רק בסוף השנה הבאה ובסוף 2008. אלווריון תוכל לבחור בהמרת אחד משטרי החוב, בסך 7 מיליון דולר, למניות של LGC.

סייפן, איבדה בחודש האחרון כ-40% משווייה, לאחר שהלקוחה הגדולה ביותר שלה, יצרנית שבבי הזיכרון קימונדה מקבוצת אינפיניון הגרמנית, סיימה באופן חד צדדי ומפתיע את הרומן ארוך השנים בין שתי החברות. אולם לסייפן לקוחות נוספים מלבד קימונדה, והיום היא הכריזה על הרחבת שיתוף הפעולה עם אחד מהם - יצרנית השבבים הסינית SMIC. הרחבת שיתוף הפעולה אמורה לבוא לידי ביטוי בהשקת שבב מתקדם בעל זיכרון של 8 ג'יגה ביט ב-2008, אשר יתבסס על טכנולוגיית הפלאש המתקדמת יותר של סייפן מסוג Quad NROM. טכנולוגיה זו מאפשרת אחסון של 4 ביטים בכל תא זיכרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully