וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם קירק קרקוריאן בדרך החוצה מענקית הרכב GM? מוכר מניות של החברה בחצי מיליארד דולר

TheMarker

22.11.2006 / 23:02

מניית GM נפלה ב-10% בשלושה ימים; מתחילת השנה זינקה המניה בקרוב ל-70%



מניית ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס (סימול GM) יורדת בכ-3% במסחר בוול סטריט, בדרכה לנפילה של כ-10% בשלושה ימים, לאחר שהמשקיע המיליארדר קירק קרקוריאן, בעל המניות הפרטי הגדול ביותר של יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, הודיע על צמצום החזקותיו בחברה. ירידת המניה באה גם על רקע דבריו של נשיא חטיבת צפון אמריקה של GM, טרוי קלארק, אשר אמר אתמול כי תהליך הארגון מחדש של החברה, שנועד לקצץ את הוצאותיה השנה ב-6 מיליארד דולר, "טרם הושלם".



חברת ההשקעות של קרקוריאן, טרנסינדה, הודיעה היום כי תמכור מניות של GM בשווי של 462 מיליון דולר. טרנסינדה תמכור ביום שישי 14 מיליון מניות של GM במחיר של 33 דולר המניה, ובכך תקטין את הנתח שלה בחברה ל-7.4%.



מוקדם יותר היום הודיעה טרנסינדה על כוונתה לרכוש מניות של מפעילת בתי הקזינו MGM מיראז' (סימול MGM) בשווי 825 מיליון דולר, ובכך להגדיל את החזקותיה החברה ל-61.7%. ההודעה עוררה חששות כי קרקוריאן מתכוון להעתיק את מוקד פעילותו מ-GM ל-MGM מיראז', ולצמצם את החזקותיו בענקית הרכב.



למרות הירידה שרשמה מניית GM השבוע, המניה זינקה בכ-69% מתחילת השנה. עם זאת, מאז שיא שנתי שרשמה לקראת סוף חודש אוקטובר, נסוגה המניה.



GM דיווחה בחודש שעבר על צמצום הפסדיה ברבעון השלישי ב-90% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, להפסד של 115 מיליון דולר. הכנסות ענקית הרכב בתקופה המדווחות גדלו ב-3.5% לעומת הרבעון המקביל, לשיא של 48.8 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully