וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל בעליות קלות

עומר שרביט

22.11.2006 / 23:54

ירידת מחירי הנפט שלחה את ה-S&P 500 לשיא של שש שנים - עלה ב-0.2%. פוינטר התחזקה בכ-36%

יום לפני חג ההודיה, המסחר בוול סטריט ננעל בעליות קלות, לאחר שסימני האטה בכלכלה האמריקאית בלמו את עליות השערים שנרשמו בפתיחה, על רקע תוצאות טובות מהצפוי של יצרנית המחשבים האישיים השנייה בגודלה בעולם, דל. ה-S&P 500 ננעל בשיא של שש שנים ונסחר בעליות שערים ב-11 מתוך 13 ימי המסחר של השבועיים האחרונים, לאחר שירידת מחירי הנפט חיזקה את ההערכות לכך שלצרכנים ייותרו יותר דולרים פנויים בכיס לקניות שעונת החגים שבפתח.

מדד דאו ג'ונס ננעל בעלייה של 0.04%, נאסד"ק ששתי חמישיות מממנו מורכבות מחברות המוטות למגזר המחשבים, הוסיף 0.4% וה-S&P 500 עלה ב-0.2% לרמתו הגבוהה ביותר מאז נובמבר 2000. מחר לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל חג ההודיה ומחזורי המסחר היום היו נמוכים יחסית עקב רצונם של המשקיעים להקדים את יציאתם לחופשה.

דל דיווחה באיחור של שבוע על גידול של 3.6% בהכנסות ברבעון השלישי ל-14.4 מיליארד דולר, ועל רווח תפעולי גבוה מהצפוי של 824 מיליון דולר, או 30 סנט למניה - 6 סנט מעל לתחזיות האנליסטים. במקור, היתה דל אמורה לפרסם את דו"חותיה הרבעוניים ב-16 בנובמבר, במקביל לפרסום תוצאותיה של מתחרתה, HP. אולם, היא דחתה ברגע האחרון את פרסומם עקב קשיים בעריכת מאזניה הכספיים, בשל חקירה חשבונאית המתנהלת נגדה. גם התוצאות שפורסמו אתמול היו חלקיות בלבד.

מדד אמון הצרכנים בארה"ב שפירסמה היום אוניברסיטת מישיגן, ירד במפתיע לרמה של 92.1 לעומת 92.3 בתחילת נובמבר. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של המדד לרמה של 93.3. עוד בחזית המקרו היום: משרד העבודה האמריקאי דיווח כי מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-12 אלף לרמה של 321 אלף. הממוצע הארבע שבועי הפחות תנודתי גדל ב-3,000 לרמה של 317 אלף.

הבית הלבן קיצץ אתמול את תחזית הצמיחה לכלכלת ארה"ב לשנה הנוכחית ולשנת 2007, על רקע ההאטה בשוק הדיור. הממשל האמריקאי העריך כי התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב, צפוי לצמוח השנה ב-3.1% - לעומת תחזית קודמת מחודש יוני בה העריך כי צפויה צמיחה של 3.6%. הנתונים החלשים מגבירים את הסיכוי להורדות ריבית בחודשים הקרובים והדולר יורד כעת לשפל של 5 חודשים מול היורו.

במגזר האנרגיה פורסמו הנתונים השבועיים על היקף מלאי הנפט שגדל שבוע רביעי ברציפות ועלה ב-9 מיליון חביות במהלך תקופה זו, ומחירה של חבית נפט ירד ל-59.24 דולר.

את ההודעה המשמעותית של היום סיפקה יצרנית ציוד התקשורת לרשתות אלחוטיות בפס רחב, אלווריון. שעלתה ב-1.2%. שנתיים לאחר שרכשה את חברת אינטרווייב תמורת 40 מיליון דולר, הודיעה היום אלווריון על מכירת חטיבת הסלולר הנייד שלה (CMU), המבוססת על אינטרווייב, תמורת 15 מיליון דולר בלבד. המכירה תתבצע באמצעות שטרי חוב, הניתנים לפירעון רק בסוף השנה הבאה ובסוף 2008. אלווריון תוכל לבחור בהמרת אחד משטרי החוב, בסך 7 מיליון דולר, למניות של LGC.

סייפן, הוסיפה 1.7%, לאחר שאיבדה בחודש האחרון כ-40% משווייה. הצניחה נבעה מכך שהלקוחה הגדולה ביותר שלה, יצרנית שבבי הזיכרון קימונדה מקבוצת אינפיניון הגרמנית, סיימה באופן חד צדדי ומפתיע את הרומן ארוך השנים בין שתי החברות. אולם לסייפן לקוחות נוספים מלבד קימונדה, והיום היא הכריזה על הרחבת שיתוף הפעולה עם אחד מהם - יצרנית השבבים הסינית SMIC. הרחבת שיתוף הפעולה אמורה לבוא לידי ביטוי בהשקת שבב מתקדם בעל זיכרון של 8 ג'יגה ביט ב-2008, אשר יתבסס על טכנולוגיית הפלאש המתקדמת יותר של סייפן מסוג Quad NROM. טכנולוגיה זו מאפשרת אחסון של 4 ביטים בכל תא זיכרון.

צ’ק פוינט עלתה אתמול לשיא של 13 חודשים ועלתה ב-0.2% למחיר של 22.9 דולר. החברה הודיעה אתמול על רכישת פרוטקט דאטה ביותר מ-586 מיליון דולר. הרכישה תרחיב את פעילות החברה בתחום אבטחת המכשירים הנישאים ותתרום הכנסות שנתיות של 90 מיליון דולר בשנה הבאה.

פוינטר זינקה בכ-36% במחזור של 190 אלף מניות, לעומת מחזור ממוצע של אלפים בודדים ותיקנה צניחה של 33% ב-12 החודשים האחרונים, עד לפתיחת המסחר היום. החברה דיווחה על מעבר לרווח וצמיחה בהכנסות וברווחים לרבעון השלישי.

אי.סי.איי הוסיפה 0.4% על רקע הידיעה כי ADC טלקום האמריקאית בודקת את רכישת החברה שגולדמן סאקס נשכר כדי למצוא לה קונה.

טבע עלתה בכ-1% לאחר שהודיעה על אישור לזריקה גנרית המיועדת לטיפול בהקאות ובחילות שמכירותיה השנתיות הם קרוב ל-700 מיליון דולר במונחי מקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully