וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל וספרד חתמו על הסכם תעופה שיפתח לתחרות את הקו ביניהן

זוהר בלומנקרנץ

23.11.2006 / 8:53

סוכם כי בשלב זה מספר הטיסות השבועי המותר יעלה מ-14 טיסות ל-21 לכל מדינה



פריצת דרך בקשרי התעופה בין ישראל לספרד: שתי המדינות חתמו אתמול על הסכם תעופה חדש הפותח במידה רבה את השמים לתחרות בין חברות תעופה שונות.



בתום שיחות שהוביל מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, חתמו מנהלי רשויות התעופה האזרחיות של ישראל וספרד על הסכם תעופה חדש המאפשר "ריבוי מובילים" בקו התעופה בין שתי המדינות, מקיץ 2007. סוכם כי בשלב זה מספר הטיסות השבועי המותר יעלה מ-14 טיסות ל-21 לכל מדינה. כל אחת מהמדינות תוכל לקבוע את חברות התעופה הסדירות שתפעלנה בקו, כאשר המשמעות המעשית היא שכל מדינה תוכל לאשר ליותר מחברת תעופה סדירה אחת לפעול בקו.



כיום פועלות רק אל על ואיבריה כחברות תעופה סדירות בקו בין ישראל לספרד. ההסכם החדש יאפשר לחברת השכר הספרדית אייר מדריד להפוך לחברת תעופה סדירה ואת כניסתן של חברות תעופה ישראליות נוספות כמו ישראייר וארקיע כחברות תעופה סדירות. עוד סוכם, כי בשתי טיסות קו שבועיות ניתן יהיה ליישם את סעיף "החופש החמישי", לפיו חברות התעופה הישראליות תוכלנה למכור כרטיסי טיסה בספרד לטיסות מישראל דרך מדריד למדינות דרום אמריקה. מדובר בזכות יוצאת דופן שספרד הסכימה להעניק לישראל, בתמורה להסכמה ישראלית לריבוי מובילים בקו בין שתי המדינות. בתום השיחות אמר סיטרמן כי "מדובר בהסכם חשוב שיאפשר להגביר את התנועה האווירית בין ישראל דרך ספרד למדינות דרום אמריקה ויאפשר להביא תיירים רבים ארצה. ריבוי המובילים יאפשר הוזלה של תעריפי הטיסה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully