וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פז צפויה להשלים היום גיוס ענק של כ-4 מיליארד שקל

שרון שפורר

23.11.2006 / 10:11

איגרות החוב שהוצעו היו צמודות למדד, בעלות מח"מ של 4.8 שנים ונשאו ריבית שנתית בשיעור של 5%

אחת ההנפקות הגדולות בהיסטוריית החיתום הישראלית יוצאת היום לדרך. חברת פז של צדיק בינו תנסה לגייס היום במכרז המוסדי מינימום של 758 מיליון שקל במניות ו-100 מיליון שקל בכתבי אופציות למניות; במקביל תבצע החברה גם מכרז למוסדיים לגיוס 800 מיליון שקל בהנפקה פרטית של איגרות חוב. למעשה מדובר בהנפקת האקוויטי השנייה בגודלה השנה לפי שעה לפחות אחרי רבוע נדל"ן שגייסה 900 מיליון שקל.

את ההנפקה מובילים חברת החיתום של הבנק הבינ"ל, בו שולט בינו, המנוהלת על ידי אריה קאופמן; לאומי ושות' חתמים של בנק לאומי, המחזיק בכ-20% מפז והמנהולת על ידי קובי סיט ורינה הורנשטיין; וחברת פועלים אי.בי.אי של בנק הפועלים, המעמיד חלק מהמימון לפז לרכישת בית הזיקוק באשדוד והמנוהלת על ידי רונן צלניר המייסד ואליאב בר דוד המנכ"ל.

בפעם הראשונה שבינו פנה לשוק ההון עם חברת פז לפני כחודש הוא רשם הצלחה גדולה. חברת פז שבשליטתו השלימה בסוף אוקטובר גיוס של כ-2.2 מיליארד שקל בהנפקה פרטית של איגרות חוב למשקיעים מוסדיים שדורגו על ידי חברת הדירוג מעלות בדרוג (- AA) אחרי שביקשה רק שלישי מהסכום וזכתה לביקוש של כ-3 מיליארד שקל.

איגרות החוב שהוצעו היו צמודות למדד, בעלות מח"מ של 4.8 שנים ונשאו ריבית שנתית בשיעור של 5% ובתוספת של 0.2% לשיעור הריבית השנתית שתשולם עד לרישום למסחר בבורסה של איגרות החוב, אם יירשמו.

הגיוסים הגדולים של צדיק נועדו לממן את רכישת בז"ן אשדוד שהושלמה בסוף ספטמבר. על פי הערכות, הכנסות פז במחצית הראשונה של 2006 מסתכמות בכ-4.5 מיליארד שקל, לעומת כ-8 מיליארד שקל בכל 2005. אם להכליל את בית הזיקוק, הרי שההכנסות מגיעות לכ-7 מיליארד שקל במחצית הראשונה של השנה, אל מול כ-13.5 מיליארד שקל בכל 2005. הונה העצמי (פרופורמה) של פז מסתכם, על פי הערכות, במעט למעלה ממיליארד שקל (כולל בית הזיקוק).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully