וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווח הנקי של קבוצת דור אלון - 86 מיליון שקל

טל לוי

23.11.2006 / 10:24

מרבית הרווח של הקבוצה מגיע דווקא מרווחי הון ולאו דווקא מפעילות שוטפת

קבוצת אלון שבשליטת דודי ויסמן מדווחת הבוקר כי הרוויחה 86 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2006 זאת, לעומת רווח ענק של 542 מיליון שקל ברבעון המקביל. הירידה החדה ברווח נובעת מרווחי העתק שגרפה קבוצת אלון ברבעון המקביל כתוצאה מהנפקת החברה הבת אלון USA בארה"ב. את תשעת החודשים הראשונים של 2006 מסיימת קבוצת אלון עם רווח נקי של 394 מיליון שקל לעומת רווח של 793 מיליון שקל ברבעון המקביל.

מרבית הרווח של הקבוצה מגיע דווקא מרווחי הון ולאו דווקא מפעילות שוטפת: כך למשל מתוך רווח נקי של 394 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2006 - מגיעים 266 מיליון שקל (67% מהרווח) כתוצאה מרווחי הון. בקבוצת אלון מציינים כי בנטרול רווחי ההון, היה הרווח הנקי לתשעה חודשים גדול ב-68% לעומת התקופה המקבילה, והרווח הנקי לרבעון היה גבוה בכ-400%, מול הרבעון המקביל.

מרבית הרווח השוטף מיוחס לתוצאות חטיבת האנרגיה שהרוויחה 677 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה או 187.4 מיליון שקל ברבעון השלישי.

קבוצת אלון היא חברה פרטית שבעלי המניות בה הם קבוצת בילסול (37.2%) ואפריקה ישראל (26.1%). קבוצת בילסול מוחזקת על ידי שרגא בירן (80%) ודודי ויסמן (20%). כ-300 תאגידים כלכליים וארגוני קניות של תנועות הקיבוצים מחזיקים במשותף ב-34.7% מיתרת המניות בקבוצת אלון.

קבוצת אלון עצמה אינה נסחרת בבורסה אלא רק החברות הבנות ובכלל זה אנרגיה ואלון USA. מאחר שמדובר בחברת אחזקות נטולת פעילות עצמאית ? סעיף הרווח הנקי הופך להיות המרכזי ואילו חשיבות סעיף ההכנסות יורדת פלאים. קבוצת אלון מחזיקה ב-90% מקבוצת דור אלון אנרגיה בישראל, 75% מפעילות אלון USA, מחזיקה 73.5% בברונפמן אלון, בעלת 77% מרשת הרבוע הכחול, חברה בקבוצת השליטה של חברת התפעול של כביש 6 וכן מחזיקה בבעלות מלאה על רשת פיצה האט ו-70% מרשת קנטאקי פרייד צ'יקן.

לדברי דודי ויסמן, נשיא קבוצת אלון ויו"ר דור אלון, החברה הכפילה את היקף פעילותה בארה"ב והשלמת רכישת חברת פארמונט וחברת אדגינגטון מייצבות את אלון ארה"ב כחברה היצרנית השלישית בגודלה בארה"ב בתחום האספלט. "משק האנרגיה בישראל עומד בפתחם של שינויים מהותיים, פיצול ומכירת בית הזיקוק באשדוד לחברת פז, הנפקת בית הזיקוק בחיפה, כניסת בתי הזיקוק המפוצלים לתחום השיווק כמתחרים מהותיים לחברות הדלק הקיימות, כל אלה מחייבים להערכות חדשה, ומכאן כוונת החברה, כפוף לקבלת האישורים הנדרשים, לרכישת רשת AM-PM" אמר ויסמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully